شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارشناسان روانپزشکی در کنفرانسی در دانشگاه ییل هشدار دادند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیماری روانی خطرناکی دارد.

 کارشناسان سلامت روان می گویند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دچار بیماری «پارانویا و توهم »است. 

این روانپزشکان می گویند آنها مسئولیت اخلاقی دارند تا به مردم آمریکا درباره خطرهاي وضعیت روانی ترامپ برای این کشور هشدار دهند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از ایندیپندنت،دکتر جان گارتنر، روانپزشک بالینی که در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز نیز فعالیت دارد گفت: اظهارات رئیس‌جمهور درباره حضور بیشترین جمعیت در مراسم تحلیف او یکی از بسیار مواردی است که بیانگر مشکلی بزرگ‌تر است.

گارتنر افزود: « ترامپ علاوه بر این‌که یک دروغگو و خودشیفته است فردی دچار پارانویا، توهم و تفکرهاي مبالغه‌آمیز است و این مسئله را در روز اول ریاست‌جمهوری‌اش ثابت کرده است. اگر ترامپ واقعا بر این باور است که بیشترین جمعیت در طول تاریخ در مراسم تحلیف او شرکت کرده‌اند، این واقعا توهم است.»

دکتر بندی لی، استاد مشاور در واحد روانپزشکی دانشگاه یال که ریاست این کنفرانس را برعهده داشت گفت: « همانطور که برخی از روانشناسان برجسته متذکر شدند سلامت روانی ترامپ یک مشکل واضح است. من فکر می‌کنم مردم کم کم این موضوع را فهمیده‌اند و اکنون درباره آن به شکلی گسترده صحبت می‌کنند.»

جیمز گیلیگان، روانپزشک و استاد دانشگاه نیویورک نیز در این کنفرانس گفت: «من با برخی از خطرناک‌ترین افراد جامعه از جمله قاتل‌ها و متجاوزان به عنف سرو کار داشته‌ام و فرد خطرناک را از یک مایلی تشخیص می‌دهم از این رو درباره خطرناک‌بودن ترامپ متقاعد شده‌ام.»

دکتر گارتنر اوائل امسال پویشی اینترنتی را برای جمع‌آوری امضا با موضوع برکناری ترامپ از قدرت آغاز کرد. این پویش تاکنون بیش از 41 هزار حامی داشته است.

کد خبر 367702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha