همشهری آنلاین: رئیس مجلس گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات‌ می‌تواند مسیر بازدارنده‌ای برای شطینت‌ها باشد. چرا که پشتوانه اصلی این کشور مربوط به حضور مردم در صحنه انتخابات است.

لاریجانی علی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، ‌روسا و مدیران ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی رکن فعالیت ایمن‌ساز در انتخابات است و امیدواریم در انتخابات پیش‌رو هم بتواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد چرا که انتخابات امر مهم، اساسی و مبارکی برای کشور است و حضور مردم، شورآفرینی و ایجاد امنیت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است لذا امیدواریم حضور نیروی انتظامی در این مرحله هم مفید و سازنده باشد.

وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات‌ می‌تواند مسیر بازدارنده‌ای برای شطینت‌ها باشد. چرا که پشتوانه اصلی این کشور مربوط به حضور مردم در صحنه انتخابات است.

لاریجانی با اشاره به مجموعه شرایط مربوط به انتخابات گفت: برآیند بحث‌هایی که در خارج از مرزها درباره انتخابات وجود دارد این است که صحنه انتخابات را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند هم جنبه بازدارنده شیطنت‌ها باشد و هم مسیر شیطنت‌ها را باز کند.

رئیس‌مجلس تاکید کرد: انتخابات جایی است که ملت اگر تصمیم بگیرند می‌توانند شر این‌ها را کم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: انصافا خدمات نیروی انتظامی در این سال‌ها ارزیابی مثبتی داشته و سیر تحولات مثبت است. اینکه ایران در غوغای منطقه امنیت پایدار دارد یک دستاورد مهم برای کشور است و این به خاطر تلاش‌هایی است که برای امنیت کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی نیروی انتظامی، ایجاد امنیت در کشور است، گفت: نیروی انتظامی خصوصا در بحران‌های پیچیده نقش مهمی ایفا می‌کند. در این زمینه موضوع اشراف اطلاعاتی بسیار اهمیت دارد چه از نظر اقدامات تروریستی و چه مساله‌سازی‌های دیگر که نیروی انتظامی از یک خصوصیت رو به جلو از نظر ابتکارات برخوردار بوده است. ما امیدواریم این سرزندگی در شما وجود داشته باشد زیرا این امر عاملی برای پیشرفت یک سازمان است.

لاریجانی درباره وضعیت معیشتی کارکنان نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: ما در مجلس تلاش کردیم منابعی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم که البته هنوز کافی نیست و منتظریم شرایط اقتصادی کشور بهتر شود. به هر حال نیروی انتظامی جزو اولویت‌های ماست. ما در حال عبور از گردنه‌ای هستیم، شرایط اقتصادی شرایط مناسبی نبود، تلاش‌هایی می‌شود که روال بهتری پیدا کند البته در سال 95 هم از نظر رشد اقتصادی و هم از نظر منابع پشتیبان، اقتصاد کشور تکانی خورد اما هنوز به درجه کفایت نرسیده است ولی رو به جلوست و امیدواریم در سال 96 شرایط بهتری پیش بیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی در سال 95 مساله مهم امنیتی که آن را با مشکل مواجه کند، نداشت و خوشبختانه کشور با طمانینه عبور کرد اما در سال جاری یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه کنیم مساله قاچاق است که امسال با تذکرات رهبری وظیفه ما در این زمینه جدی‌تر شده است. دولت و قوه قضاییه هم توجه تامی به این موضوع دارند و لایحه‌ای هم به مجلس ارائه شده که مسیر خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به آمار ستاد مبارزه با قاچاق موادمخدر در خصوص قاچاق 15 میلیارد دلار کالا یادآور شد: این میزان قاچاق به تولید ملی لطمه می‌زند و این رقم بسیار قابل توجهی است. باید توجه داشته باشیم که میزان قاچاق در مناطق مرزی سهم زیادی در کل قاچاق ندارد و روشن شده که چه منافذی در این زمینه وجود دارد. بحث‌هایی هم صورت گرفته که کنترلی در مناطق آزاد انجام شود. نکته مهم این است که تعداد سرپل‌های قاچاق که واسطه ورود کالا و ساماندهی آن در بازار هستند زیاد نیست و اینها باید شناسایی شوند که این امر نیازمند همکاری سه قوه است.

لاریجانی با بیان اینکه افزایش اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی موجب افزایش بازدارندگی در جرایم و تخلفات می‌شود، اضافه کرد: اخبار صفحه حوادث رسانه‌ها نشان دهنده ایجاد نوعی دریدگی در جامعه است. ما باید با بالا بردن اقتدار، ظرفیت‌هایی را نشان دهیم که بازدارنده باشد و این حتما به مطالعات دقیق و کار فراگیری نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان ساختار شهرنشینی نیز گفت: 25 درصد مردم ما روستانشین و مابقی شهرنشین هستند که این اصلا ترکیب خوبی نیست. ضمن اینکه این شکل از شهرنشینی حالت درهمی دارد. در گذشته ما محله‌محور بودیم که این خود امنیت‌ساز بود اما محلات از فکر قدیمی خود خارج شده‌اند و ورود شهرنشینی جدید با آداب سنتی همگون نشده است. این موضوع نیازمند توجه بیشتر است و ما در برنامه ششم نیز به این موضوع توجه کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات شبانه‌روزی نیروی انتظامی و آمادگی آن در برخورد با ماموریت‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 367773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha