سپنتا شفتی: سیاره، سیارک، گل سرخ، درخت بائوباب... چه کلمه‌های آشنایی! کلمه‌هایی که بارها و بارها از زبان «شازده‌کوچولو»، قهرمان داستان مشهور «آنتوان دوسنت اگزوپری» شنیده می‌شود.

این‌جا «آلزاس» است؛ شهری کوچک و آرام در شرق کشور فرانسه.

مدتی است که در این شهر یک پارک فناوری هوایی به نام پارک شازده‌کوچولو افتتاح شده است. پارکی که سه دنیای ادبیات، فناوری و سرگرمی را به‌هم پيوند مي‌زند. پارکی با بالن، سفینه و سیارک بی‌612 که خانه‌ی شازده‌‌کوچولو بود و حتی بز و کبوتر و گل سرخ.

یکی از ارکان اصلی این پارک که برای کودکان و نوجوانان و ديگر دوستداران شازده‌کوچولو طراحی شده، بالن است. دو بالن با طراحی‌های مربوط به داستان شازده‌کوچولو که بازدیدکنندگان می‌توانند سوار آن‌ها شوند و به آسمان بروند.

طراح این دو بالن، دو سازنده‌ی معروف بالن هستند که تابه‌حال بالن‌های زیادی ساخته و به دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا صادر کرده‌اند.

در این پارک بازدیدکنندگان می‌توانند سیارک بی612 را هم ببینند. با ماکتی از خود شازده‌کوچولو بر روی آن.

یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک یک لابیرنت یا هزارتوی فضایی است.

در مناسبت‌های گوناگون مسئولان پارک فعاليت‌های خاصی را در این لابیرنت اجرا می‌کنند. مثلاً همین هفته‌ی گذشته نوجوان‌ها می‌توانستند تخم‌مرغ‌های شکلاتی مخصوص عید پاک را در این هزارتو پیدا کنند.

یک سفینه که در واقع یک بالابر غول‌آسا است می‌تواند گردشگران را تا ارتفاع 35متري بالا ببرد و دیدی منحصربه فرد از دشت‌های آلزاس به نمایش بگذارد.

سینمای سه‌بعدی یکی دیگر از فناوری‌های نوین در این پارک است که فیلم‌هایی از سفرهای شازده‌کوچولو پخش می‌کند.

هفته‌ی گذشته هم‌چنین جدیدترین وسیله‌ی این پارک آغاز به‌كار كرد؛ یک ترن هوایی به شکل مار.

باغ گل سرخ، روباه و مزرعه‌ی بزهای شیطان از دیگر عناصر رمان شازده‌کوچولو هستند که در این پارک به‌نمايش گذاشته شده‌اند.‌

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha