یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پادشاه عربستان طی حکم‌هایی سلطنتی دست به تغییرهایی در کابینه و انتصاب‌های جدید زد؛ از جمله انتخاب پسرش خالد بن سلمان به‌عنوان سفیر این کشور در آمریکا.

 ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان طی حکم‌هایی چند وزیر را از کار برکنار و افراد جدیدی را به جای آنها گماشت.

براساس این اوامر سلطنتی، ملک سلمان پسرش، خالد بن سلمان را به عنوان سفیر این کشور در آمریکا منصوب کرد. بدین ترتیب، خالد بن سلمان جایگزین عبدالله بن فیصل بن ترکی خواهد شد.

همچنین شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز دیگر پسر پادشاه به‌عنوان وزیر مشاور در امور انرژی و صنعت و معدن تعیین شد.

طبق این حكم‌ها، عادل الطریفی، وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی از این پست کنار گذاشته شده و دکتر عواد بن صالح العواد جانشین او شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی،همچنین پادشاه عربستان محمد بن ابراهیم السویل، وزیر مخابرات و آی تی را از این پست برکنار کرده و مهندس عبدالله بن عامر السواحه را جانشین او کرد.

همچنین خالد العرج ، وزیر خدمات شهری به دلیل سوء استفاده از قدرت و نفوذ برکنار شده و کمیته‌ وزارتی تحقیقاتی در این باره تشکیل و عصام بن سعید به عنوان وزیر خدمات شهری تعیین شد.

پادشاه، سرلشکر فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعود را به عنوان فرمانده نیروی زمینی تعیین كرد.

به این ترتیب عید بن عواض بن عید الشلوی از پست فرمانده نیروی زمینی برکنار و به عنوان مشاور وزیر دفاع تعیین شد.

احمد بن حسن بن محمد عسیری، مشاور وزیر دفاع نیز به عنوان معاون رئیس سازمان اطلاعات کل در حد ممتاز تعیین شد. عسیری جانشین یوسف الادریسی، نایب رئیس سازمان اطلاعات کل شد که بازنشسته شده است.

احیای مجدد پاداش‌ها برای کارمندان دولت که در راستای سیاست ریاضتی متوقف شده بود نیز از دیگر تصمیم‌هاي جنجال برانگیز پادشاه است. در این راستا پادشاه دستور پرداخت دو ماه حقوق و پاداش به نیروهای عملیات "طوفان قاطع" و عملیات "بازگشت امید"‌ یعنی شرکت‌کنندگان در جنگ یمن را داد.

این دومین بار است که طی شش ماه به آنها پاداش داده می‌شود. این هم‌زمان با افزایش کشته‌های نیروهای سعودی در ائتلاف عربی است.

مخالفان در عربستان معتقدند نوعی نارضایتی بین افسران و سربازان شرکت‌کننده در جنگ یمن نسبت به طولانی شدن آن، نبود هیچ امیدی به آینده جنگ و افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد.

این منابع افزودند، این نارضایتی به کارمندان دولت هم سرايت یافته چرا که مزایای آنها نیز کاهش یافته است. انتقادهاي مردمی نیز از گرانی، گسترش دایره فساد، افزایش مالیات‌ها و عدم ارائه یارانه به کالاهای اصلی رو به افزایش است.

کد خبر 367866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha