همشهری آنلاین: نامزد حزب موتلفه درانتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کسی جرات نمی‌کند تقاضای کناره گیری کند گفت: حزب موتلفه پیش از اینکه جمنا نامزدهای خودر ا معرفی کند من را معرفی کرده و پای تصمیم خود خواهد ایستاد.

میرسلیم

به گزارش ایسنا، سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا شما به نفع سایر نامزدهای اصولگرا کنار خواهید رفت، اظهار کرد: نیت وهدف جمنا با موتلفه مشترک است اما سلایق ما باهم اختلاف دارد واین مردم هستند که باید انتخاب کنند کدام سلیقه مورد نطر آنهاست.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به گفته آقای باهنر قرار است شما در انتخابات کناره گیری کنید تصریح کرد: تصمیمات من باید از زبان من و موتلفه بیان شود و شخص دیگری حق ندارد از قول ما حرفی بزند. باهنر خوب است به کارهای خودش برسد. ما آمادگی خود را برای خدمت به مردم اعلام کرده‌ایم و تا آخر ایستاده ایم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا از انتخابات به نفع سایر اصولگرایان کناره گیری نمی‌کنید بیان کرد: مهمترین دلیل من برای حضور در انتخابات مشاهده حقوق مردم بر زمین است. ماکه با هم دشمنی نداریم میخواهیم گوی سبقت را برای خدمت رسانی به مردم از یکدیگر برباییم. مردم باید تشخیص دهند که چه کسی می تواند بهتر خدمت کند.ما به ائتلاف اعتقاد داریم ولی ائتلاف موقع وجا دارد و ما از همکاری اصولگرایان استفاده خواهیم کرد،ولی به هر حال در سلیقه دچار اختلاف هستیم.

میرسلیم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مرحوم عسگراولادی هم زنده بود تصمیم موتلفه برای رقابت با سایرا صولگرایان را قبول می‌کرد، گفت: من خودم واژه اصولگرایی را درست کردم زیرا کار ما مبتنی بر اصول است. حالا عده‌ای اصولگرایی ا به خود بسته‌اند در حالی که ما سرمنشأ اصولگرایی هستیم. اگر مرحوم عسگر اولادی نیز زنده بود از ما حمایت می‌کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا رونق بازار کار و تولید،‌ ایجاد اشتغال، مقابله با قاچاق و واردات بی‌رویه و فساد،‌ فاصله‌گیری از خام‌فروشی،‌رسیدگی به مناطق مرزی کمتر برخوردار، توجه به اقوام و مذاهب، تعامل دولت و مجلس، حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان، بهره‌گیری از جوانان در دولت خود و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه داخلی و خارجی را از برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد.

وی همچنین درباره رابطه با اروپا و آمریکا نیز اظهار کرد: ما با همه کشورهای صلح‌دوست همکاری خواهیم کرد و بر مبنای حفظ استقلال و بدون خودباختگی مبادلات تجاری، فرهنگی و سیاسی قوی با کشورهای اروپایی خواهیم داشت، اما مخالف این هستیم که ایران بازار مصرف کالاهای خارجی شود. در مورد بهبود روابط با آمریکا نیز باید بگویم که این سوال را باید از خود آمریکایی‌ها بپرسید، زیرا تاکنون آنها هیچ اهتمامی برای به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران نداشته‌اند.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز درباره همکاری این حزب با کشورهای کمونیستی، گفت: ما از جبهه‌ای که علیه آمریکا و روش‌های استکباری آنها شکل بگیرد استقبال می‌کنیم و در همین زمینه با کره شمالی، چین و ونزوئلا همکاری داریم.

وی در مورد برجام نیز خاطرنشان کرد: کوشش‌های فراوانی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شد تا حقانیت ملت ما برای همه مردم دنیا شناخته شود. اما متأسفانه آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور خود پایبندی به برجام نشان نداد. برجام برای ما یک معاهده‌ای است که جنبه بین‌المللی دارد و ما بیشتر از تعهدات خود به آن عمل کرده‌ایم. اکنون طرف مقابل باید پاسخگو باشد که چرا به تعهدات خود عمل نکرده است.

میرسلیم درباره دلایل ایجاد رکود در کشور گفت:‌ توجه دولت برای کنترل تورم بدون توجه به آثار منفی‌اش مثل ایجاد رکود و همچنین تحریم‌های خارجی و عدم آمادگی صنعت برای شرایط بحرانی از دلایل ایجاد رکود است. ما با تکیه بر نیروی جوان کشور و مدیرانی که خودباخته نباشند می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

وی درخصوص رشد اقتصادی کشور نیز اظهار کرد: از دولت تمجید می‌کنم که آرزوی خود را رسیدن به رشد 8 درصدی اعلام کرده است. اما عمده این رشد از درآمدهایی است که از فروش نفت حاصل می‌شود. من فروش نفت خام را سیاست خود نمی‌دانم و باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم و از نفت و گاز به عنوان سرمایه استفاده کنیم.

کد خبر 367887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha