همشهری آنلاین: مدیرعامل شهر آفتاب تمهیدات این نمایشگاه برای میزبانی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب را تشریح کرد.

کتابخانه

به گزارش ايسنا، سیدی در تشریح تمهیدات نمایشگاه شهر آفتاب برای میزبانی از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته موضوع آبگرفتگی نمایشگاه کتاب در پی بارندگی برجسته شد، گفت: حجم خساراتی که به کتاب‌ها وارد شد تقریبا هیچ بود به گونه‌ای که بیمه میزان خسارات را 10 میلیون تومان ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه شهر آفتاب آماده نبود و هنوز حالت کارگاهی خود را حفظ کرده بود گفت: اما امسال طرح جامعی به لحاظ پیشگیری از آبگرفتگی طراحی شده است که حدود 80 درصد آن اجرایی شده به گونه‌ای که در این طرح از کانال‌های انتقال آب، نصب ناودان بر روی چادرهای بیرونی نمایشگاه، حفر چاه‌های جذبی پیشرفته و ... انجام شده است.

وی افزود: برای هر دو چادر بیرونی، یک ناودان در نظر گرفته شده که در صورت بارندگی آب را به پایین چادر منتقل می‌کند و در آنجا نیز آب به درون چاه‌های جذبی و جوی‌های تعبیه شده می‌رود و ما حتی برای آب کج باران‌ها نیز تمهیداتی در نظر گرفتیم به گونه‌ای که دور تا دور محوطه‌ای که چادرها در آن برپا شده‌اند را ایزوگام کرده و مانع ورود آب به داخل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه 65 درصد نمایشگاه کتاب در فضاهای دائمی و 35 درصد در فضاهای موقت و چادری برپا می‌شود، گفت: سال گذشته استقبال چشمگیری از نمایشگاه کتاب واقع در شهر آفتاب شد به گونه‌ای که روزانه 80 تا 120 هزار نفر تنها از طریق مترو خود را به شهر آفتاب می‌رساندند و بر همین اساس تمهیدات ویژه‌ای برای پوشش نمایشگاه اندیشیده شده است.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه یکی از انتقادات مردمی نبود سرویس بهداشتی کافی در نمایشگاه بوده است، گفت: 1020 چشمه سرویس بهداشتی برای نمایشگاه کتاب پیش بینی شده است که 400 چشمه در پارکینگ‌ها و مابقی سرویس‌های بهداشتی در محوطه شهر آفتاب تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود فضای مسقف اقدام به برپایی 11 چادر دائمی به متراژ 30 هزار متر کرده‌ایم که تمامی زیرساخت‌های گرمایشی، سرمایشی، اینترنت و ... را دارد، گفت: همچنین 50 کیوسک مواد غذایی، دو رستوران، 10 شهرنت و فروشگاه شهروند و مرکز میوه و تره بار نیز در نمایشگاه پیش بینی شده است.

سیدی افزود: همچنین در تمامی سالن‌ها و پارکینگ‌ها یک دستگاه خودروی آتش نشانی و در کل نمایشگاه نیز چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر خواهد بود.

کد خبر 367986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha