همشهری آنلاین: یک عضو فراکسیون امید مجلس در اخطاری خواستار تعیین شاخص‌های رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن شد و گفت: از قوه مجریه، قوه قضاییه و شهرداری رجل سیاسی شناخته و معرفی می‌شوند اما در مورد نمایندگان مجلس اینگونه نبود.

به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در جلسه علنی دوشنبه-4 ارديبهشت- مجلس در اخطار اصل 67 و 115 قانون اساسی با تبریک اعیاد مبعث و شعبانیه به نمایندگان و ملت ایران گفت و ادامه داد: خوشبختانه شورای نگهبان اسامی افراد احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که باید همه از این نظر تمکین کنند.

وی ادامه داد:‌ تنها مجلس تا انتخابات دو جلسه علنی دارد. روز گذشته و امروز نیز دو جلسه غیرعلنی برای اشتغال و اقتصاد داشتیم که باید بعد از برگزاری انتخابات تلاش شود تا دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارایه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: باید مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات را مدنظر قرار داد و شورای نگهبان نیز براساس سیاست های کلی انتخابات مصادیق و شاخص های رجل سیاسی و مدیر و مدبیر بودن را مشخص کند.

کواکبیان با بیان اینکه نمایندگان طبق اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده اند که از حقوق ملت دفاع کنند، اظهار داشت: اگر نتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم، نمی توانیم از حقوق ملت نیز دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: شخصی با 30 سال سابقه و افرادی دیگر با سوابق در قوه قضاییه و شهرداری، رجل سیاسی هستند؛ ولی از نمایندگان و ادوار مجلس رجل سیاسی نمی شوند؛ باید شاخص های رجل سیاسی مشخص شود.

 

کد خبر 367997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha