رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور خواستار مساعدت درخصوص شکل‌گیری و توسعه قرق‌های اختصاصی شد.

معصومه ابتکار

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط‌زيست، معصومه ابتكار در اين نامه خواستار همكاري و مساعدت درخصوص شكل‌گيري و توسعه قرق‌هاي اختصاصي به‌عنوان يكي از ظرفيت‌هاي پيش‌بيني شده در قانون براي استفاده از مشاركت مستقيم جوامع بومي و محلي شد.

ابتكار در اين نامه خاطرنشان كرد: قرق‌هاي اختصاصي به‌دليل بهره‌مندي از سرمايه‌گذاري غيردولتي و اشتغال‌زايي در بين جوامع عمدتا محروم محلي با استفاده از منابع زيستي تجديدپذير و بهره‌گيري پايدار اقتصادي آنها و نيز ايجاد درآمدهاي ارزي براي كشور، بدون ترديد مي‌تواند تجسم عيني اقتصاد مقاومتي در حوزه محيط‌زيست طبيعي باشد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به تجربيات حاصل از اجرايي شدن قرق‌هاي اختصاصي در استان‌هاي پيشرو مانند يزد و كرمان اعلام كرد: بازخوردهاي حاصل از اين امر كه شكل‌گيري سريع تعامل بين شركت‌هاي توريستي و گردشگري با مديريت قرق‌ها و سفر اتباع خارجي از كشورهايي مانند اوكراين، مكزيك و روسيه به اين قرق‌ها و منافع اقتصادي براي مناطق مربوطه است، بر اين امر صحه مي‌گذارد.

وي از استانداران سراسر كشور خواست تا به‌منظور بسترسازي لازم در استان‌ها جهت ايجاد و توسعه قرق‌هاي اختصاصي و ترغيب و تشويق علاقه‌مندان و اشخاص حقيقي و حقوقي به سرمايه‌گذاري در اين چارچوب، ضمن حمايت از اداره كل حفاظت محيط زيست استان در راستاي تأمين زمينه‌هاي اجرايي لازم، دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط به‌ويژه اداره كل منابع طبيعي استان را ملزم به همكاري در اين زمينه كنند.

کد خبر 368094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha