همشهری آنلاین: کاروان وزنه برداری پیشکسوتان کشورمان در بازی های المپیک پیشکسوتان به نخستین مدال خود دست پیدا کرد و اردشیر شمس ضمن رکوردشکنی، نشان طلا را برگردن آویخت.

Ardeshir Shams

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، نخستین نماینده کاروان وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های المپیک پیشکسوتان در اوکلند نیوزیلند اولین چراغ کاروان وزنه‌برداری پیشکسوتان کشورمان را روشن کرد. اردشیر شمس، وزنه‌بردار خوزستانی تیم ملی پیشکسوتان که در مسابقات جهانی همیشه به مدال طلا دست پیدا می‌کرد، این بار ضمن کسب نخستین مدال برای کاروان وزنه‌برداری پیشکسوتان، سه مرتبه نیز رکورد دسته ۱۰۵ کیلوگرم رده سنی ۶۰ تا ۶۴ سال را ارتقاء داد.

وي در حرکت یک ضرب وزنه‌های ۷۷ ، ۸۲ و ۹۰ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد. در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه ۱۰۰ کیلویی را مهار کرد، در مرتبه دوم با مهار وزنه 118 کیلوگرمی یک کیلوگرم رکورد دنیا را ارتقاء داد و در مرتبه سوم نیز با ثبت وزنه 122 کیلوگرم، 4 کیلو رکورد حرکت دو ضرب را جابجا کرد.

همچنین؛ وی با مجموع 212 کیلوگرم، ضمن کسب مدال طلا، یک کیلوگرم رکورد مجموع دسته ۱۰۵ کیلوگرم رده سنی ۶۰ تا ۶۴ سال جهان و المپیک را به نام خود و کشورمان به ثبت رساند.

اين وزنه‌بردار پیشکسوت خوزستانی و ایل بختیاری کشورمان با پوشیدن لباس ایل بختیاری و پرچم جمهوری اسلامی ایران برای دریافت مدال طلا به روی سکو رفت.

 

کد خبر 368117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha