چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: سفر در هوای بهاری آنچنان نیرویی به انسان تزریق می‌کند که هر خانواده‌ای که از آن بهره‌مند شود تا نیمه دوم سال پر از انرژی و شادابی است.

گردشگری

 ارديبهشت ماه هم بهترين زمان براي سفر به اغلب نقاط كشور است. شايد اسم سفر، جاده و ماشين و سختي را براي شما تداعي كند اما از نگاه خانم خانه اينها بعد بيروني سفر هستند كه احتياج به يك پشتوانه دروني دارند تا آن قسمت بيروني به درستي و با كيفيت به سرانجام برسد. باز هم مثل خيلي از كارهاي ديگر، اين برنامه‌ريزي درون‌سازماني خانوادگي با خانم خانه است. اگر شما اين برنامه‌ريزي را به درستي انجام دهيد مي‌توانيد هم آرامش را در سفر تجربه كنيد و هم از خيلي از هزينه‌هاي سفر كم كرده و با صرف هزينه‌اي حداقلي در كنار هم شاد باشيد. اگر تصميم گرفته‌ايد كه ارديبهشت امسال را در سفر بگذرانيد عاقلانه است كه از هم‌اكنون به فكر آماده كردن مقدمات آن باشيد.

  • جايگاه ظرف‌ها

اگر كوله‌پشتي‌تان قديمي شده است و رنگ و روي درست و حسابي ندارد، آن را برداريد و جيب‌هاي بيروني‌اش را نگاه كنيد؛ هر‌كدام كه بزرگ‌تر است را براي قراردادن قاشق، چنگال، چاقو، دربازكن و... انتخاب كنيد. با استفاده از چند تكه كش آنها را درون كيف ثابت كنيد تا تكان نخورند. كش را با فاصله‌هاي تقريبا مساوي به ديواره داخلي جيب كوك بزنيد. حالا قاشق‌ها و... را داخل آن قرار دهيد. با استفاده از همين روش فضاهايي براي بشقاب‌ها ايجاد كنيد. فضاي اصلي كيف را هم براي قرار دادن فلاسك، سفره، چاي و تنقلات اختصاص دهيد. با اين روش، هم ظرف‌ها حين سفر پخش نمي‌شوند و هم حمل كردن آنها آسان‌تر مي‌شود.

  • فهرست بنويسيد

فهرستي از وسايلي كه بايد در سفر همراه خود داشته باشيد آماده كنيد؛ مثلا خوراكي‌هاي مدنظرتان را بنويسيد و يكي‌دو روز قبل از حركت‌تان آنها را تهيه كنيد تا همه كارها براي روز آخر نماند. صبحانه را طوري پيش‌بيني كنيد كه بتوانيد داخل ماشين صرف كنيد. با اين كار مي‌توانيد وقت بيشتري را براي آماده كردن ناهار اختصاص دهيد.

  • كيف مدارك

يك كيف كوچك را به مدارك‌تان اختصاص دهيد؛ مداركي كه همراه داشتن آنها ضروري است، مثل كارت‌هاي شناسايي و كارت‌هاي ماشين. يك جاي مطمئن را به آن اختصاص دهيد و همسرتان را هم از جاي آن آگاه كنيد.

  • يك چادر مناسب

اگر چادر سر مي‌كنيد، براي راحتي بيشتر در سفر از انواع جلو بسته و آستين‌دار آن استفاده كنيد. چادرها اين روزها تنوع‌ زيادي دارند و با طراحي‌هاي خوبشان، هم حجاب مدنظر شما را تأمين مي‌كنند و هم براي مسافرت راحت هستند.

  • عينكي‌ها دقت كنند

اگر شما، همسرتان يا هركدام از فرزندان‌تان عينكي هستيد، حواس‌تان باشد كه حتما عينك دومي به‌عنوان يدك همراه خود ببريد. در سفر به مكان‌هاي زيادي مي‌رويد و شلوغي‌هاي آن ايام، احتمال گم شدن يا آسيب ديدن اشيايي با اين حساسيت را بالا مي‌برد.

  • حالا وسايل را بچينيد

شب قبل از حركت، وسايل را داخل ماشين‌تان بچينيد. در چيدن وسايل دقت كنيد آنهايي را كه حساس‌ترند و اگر زير فشار ساير لوازم شما قرار بگيرند آسيب مي‌بينند در انتها بچينيد. اگر فكر مي‌كنيد حين سفر فراموش مي‌كنيد، هر كدام از آنها را با توجه به اولويتي كه برايتان دارند بچينيد. اگر فكر مي‌كنيد حين سفر به بعضي از آنها احتياج خواهيد داشت و در اين فشردگي آنها را پيدا نمي‌كنيد، روي يك كاغذ نقطه جايگيري هركدام را يادداشت كنيد و تا آخر سفر همراه خود داشته باشيد.

  • داروها فراموش نشوند

قرص‌ها، كپسول‌ها و احتمالا آمپول‌ها را فراموش نكنيد. يك ظرف كوچك به آنها اختصاص دهيد و مواظب باشيد چينش‌شان را طوري انتخاب كنيد كه شيشه شربت‌ها با هم برخوردي نداشته باشند. اگر داروها بازه زماني خاصي براي مصرف دارند، آن زمان‌ها را در قسمت يادآوري تلفن همراه‌تان وارد كنيد تا در ميان فشردگي برنامه‌هاي سفر، وعده مصرف آنها فراموش نشود. دفترچه‌هاي بيمه را هم فراموش نكنيد. ان‌شاءالله كه به آنها احتياجي نباشد اما همراه داشتن‌شان بهتر از نبردن‌شان است. اگر سابقه مريضي خاصي را داريد كه همراه داشتن آزمايش‌ها يا پرونده پزشك معالج‌تان براي درمان لازم مي‌شود حتما آنها را در كيف كوچكي قرار دهيد و همراه خود ببريد.

  • اگر كودك داريد

اگر كودك زير 2 سال يا نوزاد داريد بهتر است ماشين‌تان را طوري آماده كنيد كه حين سفر نه فرزندتان اذيت شود و نه شما. عروسك‌هايي كه دوست دارد را در كيفي جداگانه قرار دهيد و همراه خود ببريد. صندلي ماشين كودك را طوري نصب كنيد كه هم شما و هم همسرتان به آن ديد داشته باشيد و يكي‌دو عروسك كوچك را به دستگيره بالاي پنجره نصب كنيد تا با آنها سرگرم شود.

کد خبر 368124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha