مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاوشگر کاسینی آخرین مرحله از ماموریت طولانی‌ مدتش را که شیرجه به درون حلقه‌های سیاره زحل آغاز کرده‌ و موتور جستجوی گوگل نیز به همین مناسب لوگوی خود را تغییر داده‌است.

زحل

براساس گزارش تلگراف، كاسيني  از روز 26 آوريل مجموعه‌اي از شيرجه‌ها را در ميان حلقه‌هاي سياره زحل آغاز خواهد كرد، مجموعه‌اي از 22 مانور كه در نهايت كاسيني را به فاصله‌اي بسيار نزديك از سطح زحل خواهد رساند تا در نهايت اين كاوشگر با شيرجه‌اي مرگبار خود را به اتمسفر سياره كوبانده و به ماموريتش براي هميشه خاتمه دهد.

گوگل

موتور جستجوي گوگل به مناسبت آغاز اين فاز از ماموريت كاسيني، لوگوي خود را تغيير داده‌است و در توضيح آن نوشته كه اين آكروبات‌بازي كيهاني بخشي از پايان بزرگ كاسيني است تا اين كاوشگر نگاهي دقيق‌تر از هميشه به دومين سياره بزرگ سامانه خورشيدي بياندازد.

كاسيني طي ماموريت 13 ساله خود به مطالعه زحل و قمرهايش پرداخته‌است و تصاوير خيره‌كننده‌اي از اين سياره و سيستم قمرهايش براي زمينيان ارسال كرده‌است.

دليل انتخاب چنين پاياني براي كاسيني اين است كه ناسا در تلاش است از برخورد غيرقابل كنترل فضاپيما با قمرهاي زحل جلوگيري كند، زيرا درصورتي كه پاياني مديريت‌شده براي كاسيني درنظر گرفته نشود،‌احتمال برخورد آن با يكي از قمرهاي سياره زحل بسيار بالا است و محققان مي‌خواهند به اين شكل از آلوده شدن محيط قمرها جلوگيري كنند.

در اين شبيه‌سازي مي‌توان فرايند شيرجه كاسيني به ميان حلقه‌هاي سياره زحل را از چشم كاوشگر مشاهده كرد. در هر شيرجه كاسيني كمي به سطح سياره نزديك‌تر مي‌شود تا در نهايت در شيرجه آخر با سطح سياره برخورد كند.

کد خبر 368134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha