پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

کمبود برق در نوار غزه، زندگی مردم این منطقه را چنان با مشکل مواجه کرده که حالا افسران ارتش رژیم صهیونیستی را وا داشته در مورد بحران انسانی که بسیار قریب‌الوقوع است هشدار دهند.

غزه

ديروز يكي از افسران بلندپايه ارتش رژيم صهيونيستي كه نخواسته نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرده كه شرايط غزه به‌خاطر كمبود سوخت براي تنها نيروگاه اين منطقه به يك شرايط بحراني تبديل شده است. او هشدار داده كه اين وضعيت ممكن است بار ديگر به جنگ ميان حماس و اسرائيل منجر شود.

نوار غزه 10سال گذشته را در محاصره زميني، دريايي و هوايي گذرانده و 2ميليون ساكن اين باريكه تمام 9سال گذشته با مشكل بزرگي به‌نام قطع برق دست به گريبان بوده‌اند. از همان زماني كه اسرائيلي‌ها غزه را به محاصره در آوردند براي ورود سوخت نيروگاه برق اين منطقه محدوديت‌‌هايي تعيين كردند و به فراخور زمان اين محدوديت‌ها را افزايش دادند تا بتوانند مردم و گروه‌هاي مقاومت در اين منطقه را به شكل‌هاي مختلف تحت كنترل داشته باشند.

فارغ از كمبود سوخت به‌خاطر محاصره غزه، حالا خبر از اختلاف ميان دولت خودگردان به رهبري محمود عباس و گروه حماس به گوش مي‌رسد كه باعث توقف ورود سوخت به غزه شده است. افسر ارتش رژيم صهيونيستي كه نسبت به كمبود سوخت در غزه هشدار داده گفته كه محمود عباس و حماس بر سر مالياتي كه بايد براي هزينه سوخت به اسرائيل پرداخت شود اختلاف نظر دارند و همين موضوع باعث شده كه طرف اسرائيلي روند انتقال سوخت به غزه را متوقف كند. نگراني او البته بيشتر به‌خاطر احتمال تلاش حماس براي شكستن محاصره و در نتيجه درگيري با نيروهاي اسرائيلي بوده است.

پيش از اين، مردم غزه در حالت عادي 16ساعت در شبانه‌روز يعني دو نوبت 8ساعته برق داشتند. در شرايط فعلي اين مدت به 4ساعت در شبانه‌روز رسيده است. در نبود برق، روند فعاليت بيمارستان‌ها و سردخانه‌هاي ذخيره مواد غذايي مختل شده و هرآن احتمال بروز يك بحران انساني در اين منطقه وجود دارد. مسئولان درماني غزه از اتمام سوخت ژنراتورهاي بيمارستان‌هاي منطقه طي روزهاي آينده خبر داده‌اند. سازمان ملل علاوه بر مشكل برق، در مورد عدم‌دسترسي مردم غزه به آب آشاميدني و غذا نيز هشدار داده است. سازمان‌هاي حقوق بشري، رژيم صهيونيستي را به‌خاطر اعمال محاصره عليه غزه مسبب اين شرايط مي‌دانند.

کد خبر 368190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha