همشهری آنلاین: دبیر انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: امروزه دانش‌آموزان کشور به دلیل وزن بالای کوله پشتی و یا کوله پشتی نامناسب دچار انحراف در ستون فقرات می‌شوند.

انحراف در ستون فقرات دانش آموزان ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد صراف‌زاده،‌ اظهار داشت: فیزیوتراپی مجموعه‌ای از درمان‌های تخصصی برای رفع مشکلات اسکلتی و عضلانی است که بیماران دچار سکته مغزی و سالمندان به میزان زیادی نیاز به این اقدامات دارند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه‌ بسیاری از بیماری‌ها را کاست گفت: امروزه دانش‌آموزان در کشور به دلیل وزن بالای کوله پشتی و یا کوله پشتی نامناسب دچار انحراف در ستون فقرات می‌شوند.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: اگر وزن کوله پشتی بیش از ۱۰ درصد وزن بدن دانش‌آموزان دبستانی باشد سبب انحراف در ستون فقرات خواهد شد و ما انتظار داریم که آموزش و پرروش نسبت به موضوع وزن کتب درسی برای دانش‌آموزان دقت داشته باشند و والدین نیز در انتخاب کوله پشتی مناسب توجه کنند.

وی به برگزاری کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار نفر در این کنگره شرکت کنند البته یک هزار و ۴۰۰ نفر از طریق سایت جهت شرکت در کنگره ثبت‌نام کردند و ۳۸۲ مقاله نیز به دبیرخانه کنگره واصل شده است.

صراف زاده با بیان اینکه به طور کلی ۷ هزار فیزیوتراپ در کشور داریم، گفت: در این کنگره ۱۷ سخنران کلیدی و برجسته سخنرانی کرده و چندین کارگاه و پنل آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 368303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha