شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

جدی‌ترین رقیب نماینده ایران در هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شامگاه جمعه ۶جایزه لولا از جوایز فیلم آلمان را برد که از آن به‌عنوان اسکار سینمای این کشور اروپایی یاد می‌شود.

سینما

به گزارش همشهري، «توني اردمان» كه در رقابتي نزديك و نفسگير اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان را به «فروشنده» اصغر فرهادي واگذار كرد، پيروز مطلق مراسم اهداي جوايز سالانه لولا لقب گرفت و مهم‌ترين جايزه اين دوره يعني جايزه بهترين فيلم را برد.

مارن آدي علاوه بر كسب جايزه بهترين كارگردان، برنده جايزه بهترين فيلمنامه براي توني اردمان شد و جوايز بهترين بازيگران زن و مرد هم به‌ترتيب به ساندرا هولر و پيتر سيمونيچك رسيد. ششمين و آخرين جايزه توني اردمان هم تعلق گرفت به هاركه پارپليس، تدوينگر فيلم.

نماينده آلمان در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار2017نخستين‌بار بهار سال گذشته در بخش مسابقه شصت و نهمين دوره جشنواره كن به نمايش درآمد و با وجود استقبال خوب منتقدان و تماشاگران، نصيبي از جوايز نبرد. اين در حالي است كه فروشنده 2جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد (شهاب حسيني) را از كن 2016 برد. البته عملكرد توني اردمان در فصل جوايز سينمايي بسيار بهتر از رقيب ايراني خود بود اما بداقبال بود كه رقابت اسكار را به فروشنده واگذار كرد.

سومين فيلم مارن آدي در مقام كارگردان دسامبر گذشته 5جايزه از جوايز فيلم اروپايي را به‌دست آورد (در همان رشته‌هايي كه در جوايز لولا برگزيده شده است به‌جز تدوين) و با 2 نامزدي اسكار و گلدن‌گلوب توانست پس از سال‌ها نماينده‌اي شايسته براي سينماي آلمان باشد. توني اردمان تابستان گذشته در منطقه آلماني‌زبان اروپا (آلمان، سوئيس و اتريش) روي پرده سينماها رفت و چند ساعت پيش از مراسم روز جمعه، مرز يك‌ميليون تماشاگر را پشت سر گذاشت.

يكي از نااميدي‌هاي بزرگ اين دوره مراسم اهداي جوايز لولا، بي‌اعتنايي مطلق به «شكوفه‌هاي ديروز» به كارگرداني كريس كراوس بود. اين فيلم با موضوع نسل‌كشي يهوديان در جنگ جهاني دوم در 8 رشته بخت بردن جايزه اسكار سينماي آلمان را داشت اما در كمال شگفتي دست خالي مراسم را ترك كرد. توني اردمان در 7 رشته نامزد جوايز لولا بود كه 6 جايزه برد.

کد خبر 368379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha