رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور توقف آیین نامه ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری را تا زمان رفع اشکال یک ماده‌ قانونی صادر کرد.

به گزارش همشهري، سال گذشته هيأت دولت آيين‌نامه «ايجاد، اصلاح، تكميل، درجه‌بندي و نرخ‌گذاري تاسيسات گردشگري و نظارت بر آنها» را كه از سوي معاونت گردشگري نوشته شده بود و توسط مسعود سلطاني‌فر، رئيس وقت سازمان و وزير كنوني ورزش و جوانان به هيأت دولت برده شد، تصويب كرد. بلافاصله پس از اين مصوبه تشكل‌هاي خصوصي بخش گردشگري به اين اقدام معاونت گردشگري و رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي واكنش نشان دادند و ماده 25اين آيين‌نامه را خلاف اصل 44قانون اساسي كه دولت را از دخالت در بخش خصوصي منع مي‌كند، اعلام كردند.

محمدحسن كرماني، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران همان‌زمان به خبرنگاران گفت كه مسعود سلطاني فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي به بخش خصوصي قول داده بود اجراي اين آيين‌نامه را تا اصلاح ماده 25 به تعويق بيندازد اما در آخرين روز كار در سازمان ميراث فرهنگي در اقدامي عجيب مصوبه دولت را به بخش خصوصي ابلاغ كرد.

در ماده 25اين آيين‌نامه كه از سوي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي نوشته شده، آمده بود كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دستورالعمل نحوه تشكيل و فعاليت تشكل‌هاي تاسيسات گردشگري و نيز صدور مجوز براي اشخاص حقوقي جهت فعاليت در تاسيسات گردشگري و ساير دستورالعمل‌هاي مورد نياز را در اجراي اين آيين‌نامه تهيه و با تأييد رئيس سازمان ابلاغ مي‌كند. ماده 25آيين‌نامه برخلاف قانون مصوب مجلس كه تصميم‌گيري درخصوص فعاليت بخش خصوصي را به اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي صنفي واگذار كرده است تدوين شد و بخش خصوصي معتقد بود كه معاونت گردشگري با اين ماده در تلاش است تشكل‌هاي همسو با خود ايجاد كرده و فعاليت بخش خصوصي را مختل كند.

بخش خصوصي اما اعتراضات را با زهرا احمدي‌پور رئيس جديد اين سازمان مطرح كرد و پيگير لغو آيين‌نامه شد. نتيجه اعتراضات آن شد كه ديروز در جلسه كارگروه بررسي مصوبات و آيين‌نامه‌هاي حوزه گردشگري و سرمايه‌گذاري كه با حضور رؤساي تشكل‌هاي گردشگري كشور براي بررسي موضوع اختلافي «دستورالعمل اجرايي ماده ۲۵ آيين‌نامه ايجاد، اصلاح، تكميل، درجه‌بندي و نرخ‌گذاري» برگزار شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي تصميم گرفت با حضور نمايندگان برخي تشكل‌هاي خصوصي اين ماده قانوني را بازنگري و از آن رفع اشكال كند.

کد خبر 368408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha