همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم قهرمانی آسیا، نماینده‌های ایران خوش درخشیدند. بعد از ۵ سال پولاد مردان ایران بر بام آسیا جا خوش کردند.

Barari- Hashemi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، در دسته 105 كيلوگرم محمدرضا براري در حركت يك ضرب ابتدا وزنه 175 کیلوگرم را انداخت، سپس کادر فنی برای او وزنه 176 کیلوگرم را انتخاب کرد که باز هم ناموفق بود، اما در حرکت سوم با ثبت وزنه 177 کیلوگرم کار را تمام کرد و قهرمان شد.

علی هاشمی که در یک ضرب چهارم شد، ابتدا وزنه 165 کیلوگرم را بالای سر برد و سپس توانست 171 کیلوگرم را ثبت کند. او برای حرکت آخر خود تقاضای 177 کیلوگرم داشت كه از پس این وزنه برنیامد.

براری در دو ضرب ابتدا 206 کیلوگرم را بالای سر برد، در حرکت دوم هم موفق شد 214 کیلوگرم را ثبت کند و در آستانه مدال طلا قرار بگیرد. وی در حرکت پایانی با ثبت 221 کیلوگرم طلای دو ضرب و مجموع را برای خود کرد.

علی هاشمی با 196 کیلوگرم مسابقات دو ضرب را شروع کرد و توانست این وزنه را بالای سر نگه دارد. در حرکت دوم هم درخشید و 206 کیلوگرم را ثبت کرد. هاشمی در حرکت سوم خود با این که از ناحیه زانو به شدت احساس درد می‌کرد، 213 کیلوگرم را با اقتدار بالای سر برد و به مدال برنز حرکت دو ضرب رسید. هاشمی در مجموع نیز 384 کیلوگرم ثبت کرد و به مدال برنز رسید.

در حدنصاب مجموع نیز براری با 398 کیلوگرم قهرمان شد و نخستین مدال طلای ایران در مجموع را به دست آورد و سه طلایی شد و علی هاشمی با 384 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد تا ایران در این دسته دو نماینده روی سکو داشته باشد.

در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی ترکمنستان، امتیازهای تمامی تیم‌های شرکت‌کننده محاسبه شد و تیم ملی ایران توانست در رقابتی نفس‌گیر و نزدیک با حریفان مدعی آسیایی به مقام قهرمانی قاره کهن برسد.

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در این رقابت‌ها توانست ٥٦٢ امتیاز کسب کند و قهرمان شود، چين با ٥٤٨ امتیاز دوم و ازبكستان با 511 امتياز سوم شد. ترکمنستان، کشور میزبان این رقابت‌ها با 490 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

کد خبر 368451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha