همشهری آنلاین: مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو با اشاره به شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می‌شود گفت: بر اساس ماهیت فیزیولوژیکی محصول، چنین چیزی محال ممکن بوده و قطعا مغایر با مستندات علمی است.

هندوانه

  به گزارش همشهري آنلاين، به نقل از سازمان غذا و دارو، مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدانا، با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف میوه‌های فصلی مانند هندوانه و شایعاتی که در خصوص استفاده از پودر بهداشتی برای تسریع در رشد هندوانه در فضای مجازی مطرح می‌شود اظهار داشت: اینبار "خلاقیتهای سیاه" بستر خود نمایی خود را در این حوزه پر مخاطب یافته اند تا با طرح سخنانی بی پایه اذهان مردم را درگیر تشویشی دیگر نمایند.

مهندس محسن عصار اضافه کرد: بیان این مطلب که پودر بهداشتی می‌تواند در رشد هندوانه موثر باشد بر اساس ماهیت فیزیولوژیکی محصول محال ممکن و قطعا مغایر با مستندات علمی است.

وی همچنین افزود: کسانیکه اندک آشنایی با این مباحث دارند بخوبی می‌دانند که بیشتر ماده تشکیل دهنده پودر بهداشتی، آهک است که بر فرض محال اگر هم تسریعگر رشد هندوانه  باشد برای افراد سودجو، بهره مندی از این روش اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

مشاور حوزه سلامت محصولات کشاورزی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انجام این کار از نظر بهداشتی نیز به صلاح خود کشاورزان هم نیست بیان کرد: هیچ فرد عاقلی وارد بازی سراسر باختی با این ریسک نمی‌شود.

مهندس عصار خاطر نشان کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر انجام چنین خبطی درهیچ نقطه ای از کشور دریافت نشده است.

کد خبر 368487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha