همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تهران، از راه‌اندازی شهر دانش بین‌المللی در پردیس کیش این دانشگاه خبر داد.

محمود نیلی

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، در سومین جشن دانش‌آموختگی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد، با اشاره به ایجاد شهر دانش در پردیس مرکزی دانشگاه تهران گفت: «شهر دانش را با رویکرد بین‌المللی در پردیس کیش راه اندازی خواهیم کرد».

وی با اشاره به فقدان تکنولوژی‌های مولد و خوداتکا در کشور علت اصلی را دانش‌بنیان نبودن صنایع کشور دانست و مهم‌ترین راهکار مقابله با این مشکل را نیز توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

دکتر نیلی احمد آبادی افزود: «دانشگاه تهران علاقه‌مند است فضای کسب و کار را برای دانش‌آموختگان خود فراهم کند و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به توسعه این مدل در دانشگاه تهران شکل گرفته‌اند».

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط مستمر و سازنده با دانش‌آموختگان خود، ابراز داشت: «دانشگاه تهران برنامه جامع و کاملی برای ایجاد یک دانشگاه پیشرفته و کارآفرین دارد که نقش دانش‌آموختگان در انجام این برنامه بسیار حائز اهمیت است».

در بخش دیگری از این مراسم دکتر خلیلی عراقی، رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، ضمن تبریک به دانش‌آموختگان و والدین آنها، با ارائه گزارش مختصری از وضعیت دانش‌آموختگی در پردیس، تداوم رابطه این فارغ‌التحصیلان با دانشگاه محل تحصیل خود را خواستار شد.

کد خبر 368498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha