همشهری آنلاین: بیست و هفتمین نشست دوره‌ای بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین توسط سازمان ملل در حالی در ژنو آغاز به کار کرد که وضعیت انسانی و حقوق بشر در کشور بحرین همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد.

شروع بررسی پرونده حقوق بشر بحرین در نشست شورای حقوق بشر | ۳۹ سئوال از رژیم آل خلیفه

به گزارش شبکه خبری اللؤلؤة، همزمان با ارائه گزارش وزیر امور خارجه بحرین در سازمان ملل، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه خانم آیات الصفار فعال سیاسی بحرینی را بدون تفهیم اتهام در فرودگاه این کشور بازداشت و او را جهت بازپرسی به بخش جنایی منتقل کردند.

ده کشور شرکت کننده در نشست بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین توسط سازمان ملل در ژنو با طرح 39 سئوال از رژیم آل خلیفه، پرونده حقوقی این کشور را بررسی کردند.

تیم سازمان ملل فعال در زمینه بررسی حقوق بشر بحرین اعلام کرد که در این نشست 91 کشور درخواست مداخله و بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین را داشته اند.

پیش بینی می شود شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو امروز برای سومین بار پرونده دولت بحرین را همزمان با نقض شدید حقوق بشر و گزارش های سازمان های ملی حقوق بشر ، سازمان های منطقه ای و جامعه مدنی مورد سئوال قرار دهد.

سازمان های حقوقی داخلی و خارجی اعلام کرده اند، پرونده حقوق بشر بحرین در سال های 2012 تا 2017 شاهد اوضاع بسیار بدی بوده و مواردی شامل سلب تابعیت، تبعید اجباری، ممنوع السفر شدن، ممانعت از حضور حقوقدانان در نشست حقوق بشر سازمان ملل، ممنوعیت مشارکت در تجمعات مسالمت آمیز و استفاده از شکنجه و مجازات اعدام از جمله اقدامات ظالمانه دولت بحرین بوده است.

کشورهای سئوال کننده از دولت بحرین در زمینه اوضاع حقوق بشر در این کشور حاشیه خلیج فارس در این نشست شامل آلمان، اسلونی، سوئد، امارات، آمریکا، بلژیک، جمهوری چک، مکزیک، هلند و نروژ می باشند.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران ناشی از نارضایتی های عمومی مواجه است.

کد خبر 368622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha