همشهری‌آنلاین: داود موسایی مدیر انتشارات فرهنگ معاصر و مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به تشریح فعالیت‌های این کمیته و تعداد ناشران و کتاب‌های خارجی نمایشگاه امسال پرداخت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ستاد خبری رسانه‌ای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داوود موسایی، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه اظهار کرد: امسال با توافقاتی که با مدیرکل اداره گمرک داشتیم قرار شد بار از هر مبدأ ورودی که وارد نمایشگاه می‌شود، به صورت مستقیم به انبار گمرک نمایشگاه انتقال یابد.

وی توضیح داد: امسال در بخش عربی 94 ناشر و در بخش لاتین 45 ناشر ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین تا روز گذشته تعداد عناوین کتاب‌ها در بخش عربی 47 هزار و 234 عنوان و در بخش لاتین 150هزار و 144 عنوان بوده است.

موسایی افزود: متراژ اختصاص‌یافته به بخش لاتین دو هزار و 333 مترمربع و برای بخش عربی دو هزار و 85 مترمربع است. همچنین تعداد ناشران تحت پوشش نمایندگان در واقع بخش لاتین 204 مؤسسه و بخش عربی 150 مؤسسه است.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه توضیح داد: سال گذشته بخشی از ناشران لاتین در بخش ناشران عربی جایابی شدند و این باعث شد تقریباً از دید بازدیدکنندگان لاتین مغفول بمانند اما امسال بر اساس توافقی که صورت گرفته است، همه ناشران لاتین در یک بخش (بخش لاتین نمایشگاه) مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه هشت هزار و 400 مترمربع فضای اختصاص یافته به بخش ناشران خارجی است، گفت: خوشبختانه امسال به هر ناشری هر متراژ فضا که نیاز داشت، در حد مقدور ارائه شد و تاکنون در این زمینه هیچ نارضایتی وجود نداشته است.

موسایی با بیان اینکه از سیزدهم تا بیست و سوم اردیبهشت‌ به صورت روزانه در سرای اهل‌قلم برنامه ویژه‌ای برگزار خواهد شد، توضیح داد: در حوزه سرای اهل قلم برنامه‌های متعدد چه در بخش داخل و چه در بخش بین‌الملل تدارک دیده شده است که از آن میان می‌توان به نشست‌هایی با چهار موضوع آسیب‌شناسی ترجمه، تحقیق و بررسی، روابط‌ بین‌الملل و رونمایی اشاره کرد.

کد خبر 368639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha