دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

هیأت ۳ نفره کارشناسان دادگستری پس از بررسی‌های تخصصی در حادثه انفجار خیابان خلیج‌فارس، شرکت گاز را مقصر صد‌درصدی این حادثه شناختند.

اين حادثه عصر سوم اسفند 95در خانه‌اي ويلايي رخ داد و در بررسي‌ها مشخص شد مردي در حال تعمير آبگرمكن بوده كه ناگهان انفجار رخ داده است. شدت انفجار به حدي بود كه 3ساختمان به‌طور كامل تخريب شدند و 5نفر (3زن، يك نوزاد 38روزه و يك پسربچه 10ساله) در اين حادثه جان باختند.

در جريان اين انفجار 7نفر نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شدند و پس از آن بود كه يكي از مجروحان بعد از بهبودي راهي دادسراي جنايي تهران شد و به طرح شكايت از مقصران اين انفجار مرگبار پرداخت. به اين ترتيب قاضي سيدسجاد منافي‌آذر دستور داد تا با تشكيل تيم 3نفره كارشناسان، مقصران اين حادثه شناسايي و معرفي شوند. كارشناسان با انجام بررسي‌ها اعلام كردند كه در يكي از خانه‌ها علمك گاز نشتي داشته و همين باعث نشت گاز و در نهايت انفجار شده است.

به همين منظور مقصر صددرصدي اين حادثه شركت گاز است چراكه در تحقيق از ساكنان همان خانه قديمي مشخص شد كه آنها به‌دليل نشتي گاز از علمك بارها به شركت گاز موضوع را اعلام كرده بودند اما اين شركت هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نداده بود. به‌دنبال گزارش هيأت كارشناسي، قاضي جنايي دستور احضار نماينده حقوقي شركت گاز را براي ارائه توضيحات در اين خصوص به دادسراي جنايي تهران صادر كرد.

کد خبر 368661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha