سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا گفته است که دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در شرایط مناسب "باعث افتخار" خواهد بود. این بعد از چند هفته جنگ لفظی بین دو کشور و مانورهای نظامی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با بلومبرگ تصریح کرد: اگر دیدار با او کار مناسبی باشد، مسلما این کار را خواهم کرد.باعث افتخار خواهد بود.

ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که تنش‌ها بر سر برنامه اتمی کره شمالی در هفته های اخیر اوج گرفته است.

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن می‌خواهد فورا شاهد پایان رفتار تحریک‌آمیز کره شمالی باشد.

او گفت: کره شمالی بهتر است قبل از به فکر افتادن برای فراهم سازی مقدمات دیدار بین ترامپ و اون، شرایطش را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، ترامپ روز یکشنبه 10 ارديبهشت نيز در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس اشاره کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سن کم به رهبری رسیده است. او گفت، اصلا نمی داند که رهبر کره شمالی از صحت کامل روانی برخوردار است یا نه.

ترامپ در پاسخ به این سوال که در مورد رهبر کره شمالی چه فکر می‌کند، به سی.بی.اس گفت: مردم می پرسند آیا از سلامت عقلی برخوردار است؟ من اصلا نمی‌دانم اما او مردی ۲۶ یا ۲۷ ساله بود که پدرش درگذشت. معلوم است که باید با آدم های سرسختی سر و کله بزند؛ به خصوص ژنرال‌ها و بقیه.

رئيس‌جمهور آمريكا افزود: او در دوره خیلی جوانی قدرت را به دست گرفت. مطمئنم خیلی‌ها سعی کردند قدرت را از او بگیرند؛ مثلا شوهرعمه‌اش یا هر کس دیگری. او توانسته قدرت را نگه دارد پس معلوم است که آدم خیلی زرنگی است.

کره شمالی صبح روز شنبه 9 ارديبهشت دومین آزمایش موشک بالستیک ظرف دو هفته را انجام داد. گفته می شود که هر دو موشک در آسمان منفجر شد.

ترامپ به سی.بی.اس گفت، اگر آزمایش‌های بیشتری انجام شود، او خیلی خوشحال نخواهد بود.

کد خبر 368710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha