همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حالی پس از دو سال دیدار و مذاکره کردند که روابط مسکو و اتحادیه اروپا در تیره ترین شرایط تاکنون قرار دارد.

 دیدار مرکل و پوتین در اوج اختلاف های روسیه و اروپا

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که این دیدار در اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در شهر سوچی برگزار شده و موضوع های آن نیز تروریسم، اوضاع خاورمیانه و اوکراین بوده است.

به گزارش ايرنا، پوتین با قدردانی از سفر مرکل به روسیه، برگزاری نشست سران جی 20 (کشورهای دارای اقتصاد برتر) در هامبورگ آلمان را مهم خواند و مهم ترین مسائل مطرح در این اجلاس را نیز شرایط سوریه، اوکراین و موضوع های اولویت دار بین المللی اعلام کرد.

مرکل در این دیدار گفت که امیدوار است در باره اوضاع لیبی و موضوع های مربوط به توسعه روابط دو کشور گفت وگو شود.

روابط مسکو و برلین به علت رویکردهای ضدروسی اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله وضع تحریم های اقتصادی علیه روسیه در چارچوب اختلاف ها بر سر مسائل اوکراین از سال 2014 تیره شده است.

سال 2014 معترضان در اوکراین برای همگرایی با اتحادیه اروپا حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری متمایل به روسیه را در جریان برگزاری تظاهرات و اعتراض های مورد حمایت غرب سرنگون کردند و از همان زمان نیز روابط مسکو با غرب و آمریکا تیره شد.

اتحادیه اروپا در مخالفت با جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه در سال تحریم هایی را بر ضد روسیه اعمال کرد که همچنان با همراهی و پشتیبانی واشنگتن از جمله در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ادامه دارد و حتی افزایش نیز می یابد.

از سوی دیگر آلمان به عنوان یکی از کشورهای گروه غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت می کند، در حالیکه مسکو متحد سیاسی-نظامی دمشق است و این موضوع نیز یکی از اصلی ترین اختلاف های روسیه و غرب بشمار می رود.

کد خبر 368763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha