سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات سیمای شرق کتاب چالش‌های گفتمانی ظریف را در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

کتاب چالش‌های گفتمانی ظریف منتشر شد

این کتاب که به قلم علیرضا دباغ منتشر شده است، به تحلیل گفتمانی صفحه فیسبوک دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در طول مذاکرات هسته‌ای می‌پردازد.

دکتر صادق زیباکلام نیز مقدمه بر این کتاب نوشته است. در بخشی از این مقدمه آمده است: «ظریف اقدام متهورانه‌ای انجام داد که در نوع خود بی‌نظیر بود. او که به همراه دولت روحانی از همان ابتدا مورد بی‌مهری صداوسیما و رسانه‌های حکومتی قرار گرفته بود، تصمیم گرفت با استفاده از فضای مجازی با مردم و مخصوصاً نسل جوان ارتباط برقرار کند. صفحه او در فیسبوک و پیام‌های توئیترش، با استقبال صدها تن از ایرانیان مواجه شد. استقبال فضای مجازی از ظریف سبب شد او دریابد که مذاکرات هسته‌ای -و برای اینکه درست‌تر گفته باشیم- بازکردن گره کور هسته‌ای با استقبال گسترده به‌ویژه نسل جوان‌تر مواجه شده است.»

علیرضا دباغ در این کتاب با رویکردی برخاسته از تحقیقات کیفی در حوزه علوم ارتباطات، دلایل و چگونگی استفاده دکتر محمدجواد ظریف را از یک شبکه اجتماعی در بستر رسانه‌های نوین برای گزارش لحظه‌لحظه مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 بررسی کرده و «تحلیل گفتمان» متفاوتی را ارائه داده است.

کتاب «چالش‌های گفتمانی ظریف» دارای هفت فصل با عناوین «انتخاب ظریف از سپهر رسانه‌ای»،‌ «کنش ارتباطی ظریف»، «ارتباطات ظریف در چارچوب نظریه‌ها»، «گفتمان و مدل تحلیل گفتمان صفحه فیسبوک دکتر ظریف»، «نگاه کلی به متن و گفتمان ظریف»، «تحلیل گفتمان انتقادی صفحه فیسبوک دکتر ظریف» و «فرصت‌ها و تهدیدها، بیم‌ها و امیدها» است.

این کتاب در 172 صفحه و با قیمت 15000 تومان در یک هزار نسخه از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شده و برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌های انتشارات سیمای شرق در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند به سالن 3 عمومی (A3)، راهروی 4، غرفه 777 مراجعه کنند.

کد خبر 368795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha