چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف)، هشدار داد شمار کودکانی که از سوء تغذیه حاد در سال ۲۰۱۷، رنج می‌برند به یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر خواهد رسید.

 در سال 2017، شمار کودکانی که از سوء تغذیه حاد رنج خواهند برد به یک میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید که این رقم 275 هزار نفری که از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند نیز شامل خواهد خواهد شد.

سوء تغذیه شدید به معنای آن است که اگر کودکانی با این مشکل مواجه هستند به بیماری‌های عفونی مانند وبا، مالاریا و سرخک مبتلا شوند احتمال مرگ‌شان 9 برابر بیشتر از کودکانی است که با مشکل سوءتغذیه مواجه نیستند.

ینس لارک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در این‌باره گفت: « وقوع خشکسالی‌های پیاپی در برخی از مناطق جهان باعث شده است تا بسیاری از مردم به فکر کوچ دسته‌جمعی بیفتند. به طوری که درسال 2016، تاکنون بیش از 615 هزار نفر به علت خشکسالی خانه و محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، در نتیجه خشکسالی دیگری که قبل از سال 2016، در برخی مناطق جهان به ویژه آفریقا رخ داده بود نزدیک به یک میلیون نفر محل زندگی خود را ترک کردند.

لارك افزود: در آخر ماه فوریه، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار اختصاص چهار میلیارد و 400 میلیون دلار برای کمک به قحطی‌زدگان در آفریقا وبه ویژه در سومالی شده بود. اما تاکنون 58 درصد از این مبلغ اعطا شده است که 720 هزار دلار آن برای کمک به مردم گرسنه سومالی اختصاص یافته است.

کد خبر 368847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha