چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از قدردانی کمیته بین المللی صلیب سرخ بابت دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه مین زدایی خبر داد.

مین زدایی

به گزارش وزارت دفاع، فلورانس ژیلت ، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران با اشاره به آثار ماندگار و مخرب آلودگی ایران به مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ تحمیلی به وزارت دفاع و مرکز مین زدایی کشور به دلیل دستاوردهای بزرگ که در روند پاک سازی به دست آورده اند تبریک گفت.

وی ، تجارب ایران در این حوزه را قابل استفاده و بهره برداری دیگر کشورهای متأثر از مین و مهمات خوشه ای دانست.

این مقام صلیب سرخ ، همچنین کمک جمهوری اسلامی ایران در ارتقای آگاهی پناهندگان افغانی در خصوص خطرات مین در زمان بازگشت به افغانستان را قابل توجه و در خور تحسین برشمرد.

به گزارش ایرنا ، سید عباس عراقچی ، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز روز گذشته (سه شنبه ) در همایش روز جهانی آگاهی از مین و کمک به اقدام علیه آن گفت: پاکسازی مواد منفجره باقی مانده از جنگ به ویژه مین و مهمات خوشه ای از سخت ترین کارها در جهان است زیرا مین ها حتی پس از پایان جنگ، منفجر و هر روز قربانی می گیرند.

عراقچی افزود: قربانیان مواد منفجره جنگ ها عمدتا از میان کودکان و زنان و اقشاری چون کشاورزان و دامداران هستند که فوت و یا معلول می شوند.

براساس مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، همه ساله روز چهارم آوریل برابر با 15 فروردین به نام روز جهانی آگاهی از خطر مین نامگذاری شده است و تغییر زمان برگزاری مراسم روز جهانی یاد شده در کشور از 15 فروردین به 12 اردیبهشت به دلیل تسهیل حضور مدعوین در این مراسم اعلام شد.

کد خبر 368903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha