پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاخ باکینگهام در بیانیه غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که پرنس فیلیپ ۹۵ ساله همسر ملکه انگلیس از پاییز امسال ضمن کناره‌گیری از وظایف سلطنتی، در فعالیت‌های عمومی شرکت نخواهد کرد.

 Prince Philip

به گزارش ایرنا، در این بیانیه اعلام شده است که این تصمیم پرنس فیلیپ (دوک ادینبورگ) مورد حمایت ملکه الیزایت قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: پرنس فیلیپ براساس تعهدات قبلی اش تا ماه آگوست آینده در مراسم عمومی به تنهایی و یا در کنار ملکه الیزابت شرکت خواهد داشت، اما از آن تاریخ به بعد هیچ دعوتی برای بازدید و یا شرکت در مراسمی نخواهد پذیرفت.

براساس این بیانیه، اگرچه پرنس فیلیپ که ماه ژوئن آینده 96 ساله خواهد شد، ممکن است که در برخی رویدادهای عمومی خاص همچنان شرکت کند.

در این بیانیه عنوان شده است که پرنس فیلیپ هم اینک حامی، رییس یا عضو بیش از 780 سازمان است که وی همچنان به همکاری اش با آنها ادامه می‌دهد هر چند که وی دیگر نقشی به عنوان یک عنصر فعال، در این سازمان ها نخواهد داشت.

کاخ باکینگهام اعلام کرده که ملکه الیزابت نود ساله همچنان به طور کامل به وظایف سلطنتی خود عمل خواهد کرد.

این بیانیه به دنبال نشست اضطراری مقامات ارشد سلطنتی در صبح روز پنجشنبه در کاخ باکینگهام صورت گرفت. منابع خبری، از احتمال مرگ یکی از اعضای خانواده سلطنتی و یا احتمال کناره گیری ملکه الیزابت از قدرت خبر داده بودند.

گفته می شود که وضعیت سلامتی ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ خوب است. ترزا می نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گذشته برای انحلال مجلس عوام با ملکه الیزابت دیدار داشت.

کد خبر 368953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha