جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

سه خبر کوتاه اقتصادی را در زیر بخوانید.

  • افزایش ۱۳درصدی قیمت بستنی در سال ۹۶

اسكندر آزموده، رئيس اتحاديه آبميوه و بستني از افزايش ۱۳درصدي قيمت ‌محصولات اين صنف از ابتداي امسال خبر داد و اعلام كرد، با توجه به مجموع شرايط نمي‌توان افزايش زيادي را در قيمت‌ها ايجاد كرد چرا كه در اين صورت توان خريد مشتريان ما كاهش پيدا مي‌كند.

وي درباره قيمت آبميوه نيز گفت: براي آبميوه‌ها نمي‌توان نرخ تعيين كرد چراكه كيفيت ميوه‌ها و ساير مواداوليه مانند ظروف يكبار مصرف مورد استفاده متفاوت بوده و در قيمت‌ها تأثير مي‌گذارد، اما بازرسان به‌صورت مرتب قيمت‌ها را كنترل كرده و هر يك از مناطق مختلف شهر داراي 2بازرس است و جريمه‌هاي سنگيني براي آبميوه‌فروشاني كه محصولات آنها از نظر بهداشتي مشكل دارد، لحاظ مي‌كنند.

  • افزايش قيمت آب در دستور كار نيست

مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور با تأكيد بر اينكه افزايش قيمت آب در برنامه وزارت نيرو قرار ندارد اما بايد تعرفه آب بهاي افرادي كه الگوي مصرف را رعايت نمي‌كنند به قيمت تمام‌شده نزديك‌تر شود، گفت: اكنون متوسط مصرف آب به كمتر از روزانه ۲۰۰ ليتر كاهش يافته اما با توجه به اقليم ايران و افزايش استفاده از آب‌هاي زيرزميني همچنان اين عدد بزرگ است.

حميدرضا جانباز افزود: با توجه به اختلاف زياد قيمت تمام‌شده آب و تعرفه فعلي، لازم است روش‌هاي تعرفه‌اي جديدي در حوزه آب لحاظ شود چرا كه پايين بودن قيمت آب در كشور موجب افزايش مصرف شده است. مشكل عمده در اين مسير مهاجرت از روستا به شهر يا از شهرهاي كوچك به كلانشهرهاست.

  • واسطه‌ها گوشت قرمز را گران كردند

قيمت انواع گوشت قرمز در بازار مصرف در حالي افزايش يافته است كه مسئولان وزارت جهادكشاورزي و توليد‌كنندگان از نبود هيچ كمبودي براي تأمين نياز بازار داخلي به اين فرآورده خبر مي‌دهند. رئيس اتحاديه سراسري دامداران ايران گفت: دليل افزايش قيمت گوشت قرمز را بايد به‌جاي دامداران از بازار جست‌وجو كرد و احتمالا به‌خاطر فعاليت واسطه‌ها و عرضه‌كنندگان گوشت قرمز است.

حسين نعمتي درباره دلايل افزايش قيمت گوشت گوسفندي و رسيدن شقه اين محصول به مرز هر كيلوگرم 40هزار تومان افزود: افزايش قيمت گوشت گوسفندي در بازار مصرف از طرف دامداران نيست زيرا قيمت دام زنده در مقايسه با گذشته تغيير زيادي نداشته است. وي افزود: بايد دليل افزايش قيمت گوشت قرمز را به‌جاي دامداران از بازار جست‌وجو كرد و احتمالا به‌خاطر فعاليت واسطه‌ها و عرضه‌كنندگان گوشت است.

کد خبر 369011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha