جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون صنایع دستی گفت: پرونده دو شهر ملایر و تویسرکان را بررسی کردیم

منبت

و متوجه شدیم، تعداد فعالانی که در حوزه منبت مبل کار می‌کنند و همچنین فروشگاه‌ها و گردش مالی، در ملایر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی کشور - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این‌که چرا ملایر به‌عنوان «شهر ملی مبل و منبت» در لیست شهرهای صنایع‌ دستی کشور ثبت شد، توضیح داد: بهترین نمونه‌ها در حوزه خوشنویسی، نگارگری، معرق و منبت و ... در تهران وجود دارد، زیرا بیشتر هنرمندان خوب به تهران مهاجرت کرده‌اند و ساکن این استان هستند. به همین دلیل، نمی‌توانیم بهترین‌ها را فقط از استان تهران انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در حوزه منبت مبل باید به سراغ شهرهای دیگر مثل ملایر، آباده، تویسرکان و قم می‌رفتیم. پیش از این، شهر آباده در استان فارس را به‌عنوان شهر دارای نشان جغرافیایی معرفی کردیم. بنابراین پرونده دو شهر ملایر و تویسرکان را بررسی کردیم و متوجه شدیم، بیشترین تعداد فعالان در این رشته هنری، میزان فروشگاه‌ها و گردش مالی ملایر از نظر آمار نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: ما ملایر را سال گذشته و قبل از انتصاب خانم احمدی‌پور به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب کردیم و حتی مبلغی برای تامین زیرساخت‌ها و گفتمان‌سازی در این حوزه پرداخت کردیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان ملایر چهارهزار واحد تولید مبل و منبت دارد و بیش از هشت‌هزار نفر در این حوزه اشتغال دارند. همچنین به‌تازگی بازار مبل ملایر افتتاح شده است.

کد خبر 369020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha