شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

۷‌ماه پس از تأکید مشخص و مستقیم رهبر انقلاب بر اهمیت کلانتری‌ها و توصیه ایشان به فرماندهان ارشد ناجا به ارائه خدمات مطلوب در کلانتری‌ها به‌دلیل مواجهه مستقیمی که با مردم دارند، نشانه‌هایی از توجه به این موضوع آشکار شده است.

کلانتری

اعلام تجهيز همه كلانتري‌ها به دوربين‌هاي مداربسته و وعده مجهز كردن خودرو و لباس مأموران پليس به اين دوربين‌ها تا پايان امسال مهم‌ترين خبرهاي اين حوزه از ابتداي سال تا‌كنون بوده است. اما در تازه‌ترين خبر، نيروي انتظامي استفاده از سامانه‌اي را آغاز كرده كه مي‌تواند موجب خلوت شدن كلانتري‌ها شود.

پس از آنكه هفته گذشته اعلام شد ناجا برنامه كاهش 20درصدي مراجعه مردم به كلانتري‌ها را در دستور كار دارد، رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به راه‌اندازي سامانه تخصصي و نظارتي هوشمند اين پليس به شماره 713 گفت: «به‌منظور افزايش نظارت بر عملكرد و رفتار مجموعه كاركنان در كلانتري و پاسگاه‌ها اين سامانه راه‌اندازي شد.»

اين خبر كه بدون هيچ جزئياتي از سوي سردار محمد شرفي رئيس پليس پيشگيري اعلام شد، در خبرگزاري‌ها بازتاب مبهمي داشت و عده‌اي گمان كردند سامانه ديگري در كنار 2سامانه 110 و 197 راه‌اندازي شده و مردم بايد با تفكيك حوزه ماموريتي پليس پيشگيري از ساير پليس‌ها، در موارد اين حوزه با سامانه جديد ارتباط برقرار كنند اما در پيگيري‌هاي همشهري مشخص شد اين يك سامانه جديد و موازي در كنار 110و 197نيست بلكه در حقيقت يك سرشماره جديد است كه اطلاع‌رساني مربوط به پرونده‌هاي شهروندان در كلانتري‌ها از طريق آن انجام خواهد شد.به اين ترتيب كه هر خبر يا اقدامي درباره پرونده از طريق اين سرشماره به اطلاع كساني كه درگير پرونده‌اي در كلانتري‌ها هستند خواهد رسيد.

سردار شرفي در گفت‌وگو با همشهري توضيح داد: «براي افزايش نظارت بر عملكرد و رفتار مجموعه كاركنان در كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها و همچنين استمرار پيگيري موضوع حقوق شهروندي، سامانه تخصصي و نظارتي هوشمند راه‌اندازي شده است. ضمن اعلام اطلاعات هر پرونده به فرد پيگير از طريق پيامك، درصورت طولاني‌شدن رسيدگي به يك پرونده يا بروز مشكل در اين روند با شهروندان تماس گرفته و به مشكل‌شان رسيدگي خواهد شد.»

کد خبر 369026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha