یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

«در اینستاگرام با طناز آشنا شدم و وقتی متوجه شدم عاشق مزدا ۳ است، به سراغ یک سارق حرفه‌ای رفتم تا از او فوت و فن‌های دزدیدن مزدا ۳ در ۱۴ ثانیه را یاد بگیرم.»

متهم

 اين اعترافات عجيب پسري جوان است كه چند روز پيش به اتهام سرقت 30دستگاه مزدا3 در پايتخت و شهرري دستگير شد. به‌جز او دختر موردعلاقه‌اش كه با او همدست بود و 5نوچه ديگر اين گروه سرقت به دام افتادند. ارديبهشت پارسال مردي به اداره پليس رفت و خبر از سرقت مزدا3 خود داد. به‌دنبال اين شكايت، گروهي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. آنها شماره پلاك خودروي شاكي را در اختيار تمام واحدهاي گشتي قرار دادند.

از سويي چند شكايت مشابه ديگر پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت. آنطور كه مشخص بود سارقان سريالي در تاريكي شب خودروهاي مزدا 3را كه كنار خيابان‌ پارك شده بود، مي‌دزديدند. بررسي ها ادامه داشت تا اينكه خودروهاي مسروقه در كنار خيابان‌كشف شد. دزدان پس از سرقت مزدا، تمام لوازم داخل آن را هم سرقت كرده و ماشين ها را رها مي‌كردند.

  • دستگيري

يك سال از نخستين شكايت گذشته و تعداد شاكيان در تهران و شهرري به 30نفر رسيده بود تا اينكه چند روز پيش مأموران گشت پليس در شهرري به پسرجواني كه سوار بر مزدا 3بود مشكوك شدند و پس از استعلام شماره پلاك آن مشخص شد كه ماشين سرقتي است. مأموران در جريان يك عمليات تعقيب و گريز، متهم را دستگير كردند و در بازرسي از داخل خودروي سرقتي، مقداري لوازم داخل ماشين كشف كردند.

او كسي جز سارق 30خودروي مزدا 3نبود كه در بازجويي‌ها ناچار شد سرقت‌هاي سريالي را گردن بگيرد. از آنجا كه دزد جوان سرقت هايش را در پايتخت انجام داده بود پرونده پيش روي قاضي ميروكيلي داديار دادسراي ويژه سرقت قرار گرفت. اواعتراف كرد كه با همدستي دختر موردعلاقه‌اش دست به سرقت مزدا3مي‌زده است.

وي حتي در ادامه گفت كه با همدستي 5نفر از نوچه‌هايش نيمه‌شب به خيابان‌هاي تهران مي‌رفتند و لوازم داخل خودروها را هم به سرقت مي‌بردند. اين متهم كه سابقه دار است در تحقيقات گفت: يك سال و نيم پيش با دختري به نام طناز در اينستاگرام آشنا شدم. آن روزها تازه از زندان آزاد شده و توبه كرده بودم تا ديگر سمت خلاف نروم.اما طناز مي‌گفت عاشق مزدا 3است و هميشه‌رؤيا پردازي مي‌كرد و خودش را پشت فرمان اين خودروي خارجي مي‌ديد.

همين شد كه تصميم گرفتم براي غافلگيركردن طناز، يك خودروي مزدا3 سرقت كنم. براي انجام نخستين سرقت سراغ يك دزد حرفه‌اي رفتم كه براي افراد تازه‌كار كلاس مي‌گذاشت و با گرفتن حق حساب آموزش دزدي مي‌داد. شنيده بودم او در سرقت مزدا3حرفه‌اي است براي همين سراغش رفتم و با پرداخت پول، فوت و فن سرقت خودروي مزدا3را ياد گرفتم. همين كافي بود تا براي غافلگير كردن طناز وخوشحال كردن او خودروي مزدا3 را در 14ثانيه طبق همان روش‌هايي كه آموزش ديده بودم سرقت كنم.

وي ادامه داد: همراه طناز شبانه راهي خيابان‌ها مي‌شديم و دست به سرقت مي‌زديم. پس از آن 2 يا 3 روز ماشين زيرپايمان بود و با آن در خيابان‌ها گشتي مي‌زديم. وي در ادامه به سرقت لوازم داخل خودرو با شاه كليدي كه داشت اقرار كرد و گفت: نقشه ديگر اين بود كه با همدستي 5نفر از اعضاي گروه به خيابان‌هاي پايتخت و شهرري مي‌رفتيم و با شاه كليد در ماشين‌ها را باز كرده و اموال آنها را سرقت مي‌كرديم.پس از اقراروي، طناز و 5عضو ديگر گروه دستگير شدند و تحقيق از آنها ادامه دارد.

کد خبر 369254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha