مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس سرشناس، معتقد است که بشر باید هرچه‌سریعتر خود را برای کوچ به سیاره‌های بیگانه آماده کند زیرا طی ۱۰۰ سال آینده زمین دیگر سیاره‌ای قابل سکونت نخواهد بود.

هاوکینگ

براساس گزارش فاكس، هاوكينگ هشدار داده‌است که خطر تغییرات اقلیمی، برخورد سیارک‌ها به زمین، بیماری‌های همه‌گیر و رشد جمعیت می‌تواند زمین را به مكاني غیر قابل سکونت تبديل کند. هاوکینگ معتقد است موجودیت بشر می‌تواند در 100 سال آینده با خطرهايي جدی مواجه شود، از اين رو انسان‌ها بايد به سرعت به فکر نقل مکان به سیاره‌های بیگانه باشند.

اين اولين‌باري نیست که هاوکینگ درباره نياز به مهاجرت انسان به سياره‌اي ديگر پیشنهاد می‌دهد. او در نوامبر سال 2016 پیش‌بینی کرده بود که زمین هزار سال دیگر قابل سکونت نخواهد بود اما به نظر مي‌رسد با توجه به روند رو به سقوطي كه جهان در پيش گرفته،‌هاوكينگ نيز 1000 سال را به 100 كاهش داده‌است.

هاوکینگ سال گذشته مریخ را به عنوان خانه جديد انسان‌ها معرفي كرده‌بود و پيشنهاد ساخت جوامعي خودكفا را در اين سياره مطرح ساخته‌بود. اما براي چنين مهاجرتي به چندين دهه زمان نياز است حتي با وجود اينكه سازمان‌های فضایی مانند ناسا مدت‌هاست مریخ را هدف مأموریت‌های با سرنشین خود قرار داده‌اند؛ اما هنوز هم برنامه مشخصی برای این سفر وجود ندارد.

اما اين کیهان‌شناس بریتانیایی فراتر از سامانه خورشیدی فکر می‌کند و از برنامه شلیک نانوفضاپیماها با کمک نیروی محرکه لیزری به ستارگانی با فاصله چندين سال‌ نوری از زمین حمایت می‌کند.

اين پروژه كه Breakthrough Initiatives نام دارد با سرمایه‌گذاری یوری میلنر، میلیاردر روس، نخستین سامانه خورشيدي پس از سامانه خورشيدي زمين، يعني آلفا قنطورس را به عنوان هدف خود برگزیده است.

این سامانه 4.3 سال نوري از زمین فاصله دارد و سفر به اين سامانه با فناوری‌های موجود جهان،‌ 30 هزار سال طول خواهد كشيد، اما فضاپیماهای کوچکي كه هاوکینگ در نظر دارد قرار است همین فاصله را با کمک نیروی محرک لیزری تنها در 20 سال بپیمایند. اشعه لیزری اين فضاپیمای کوچکِ مسلح به بادبانی عظیم را هدف قرار داده و سرعت آنها را افزايش مي‌دهد.

کد خبر 369307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha