همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: به حکام دست نشانده و مرتجع منطقه و به رییس‌جمهور تاجرپیشه کم‌تجربه آمریکا توصیه می‌کنم تا خود برای تاریخ و آیندگان عبرت نشده‌اند از گذشتگان عبرت بگیرند و از سرنوشت صدام درس بیاموزند.

سردار حسین دهقان

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در نهمین جشنواره سرباز جوان اظهار داشت: سرباز شأن و جایگاه والایی در مفاهیم و معارف دینی ما دارد و افتخار سربازی افتخار بزرگی برای همه ما است و آمادگی دایمی برای دفاع از دین، مکتب، تمامیت ارضی و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ویژگی بارز سرباز است.

وی افزود: سرباز در همه فرهنگ‌ها ارزش و جایگاه والایی دارد و همواره یادمان سرباز گمنام جایگاهی است که مسئولان و سران کشورهای مختلف با حضور در آن به جایگاه والای سربازی ادای احترام می‌کنند و سرباز نماد غیرت، تمامیت خواهی و عزت‌مداری در همه تاریخ است و سربازان نوک پیکان دفاع از عزت و استقلال یک کشورند.

وی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی سربازی خدمتی اجباری بود اما در دوران حاکمیت نظام اسلامی و در دوران دفاع و حتی در بحرانی‌ترین شرایط این نظام کسی را به اجبار به خدمت فرا نخواند و سربازی به عنوان یک خدمت مقدس داوطلبانه تلقی می‌شود.

وزیر دفاع با بیان این‌که «در قیاس نیروهای مسلح سایر کشورها سرباز ایرانی جایگاه و شأن متفاوتی دارد» گفت: در کشور ما سرباز صرفاً مسئول حفظ استقلال و تمامیت ارضی نیست بلکه پیام‌آور قداستی مکتبی با هدفی الهی و متعالی است و سرباز ما تمرین استقلال، پذیرش مسئولیت، جامعه‌پذیری، نظم، تلاش و آمادگی ورود به اجتماع را در این دوران پشت سر می‌گذارد و مسیر تکاملی و تعاملی را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دوران سربازی دوران ارزشمند و ارزنده‌ای برای سرباز و مسئولین است و مسئولین وظیفه دارند لحظه‌ای را برای پرداختن به شکوفا کردن توانمندی و رشد و تعالی سربازی که بهترین دوران خود را در عرصه خدمت حضور یافته از دست ندهند و سربازان جوان سرمایه آینده کشور و تداوم بخش حرکت عزتمند نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: نسل جوان بانشاط و باانگیزه و توانمند خدمت به مردم را یک وظیفه می‌داند و چنین نسلی همواره می‌تواند تمامی مرزهای نتوانستن را درهم بشکند. همانطور که ما حضور جوانان را در دوران مبارزه و دفاع مقدس تجربه کردیم در جهاد علمی و اقتصادی نیز نقش جوان را به وضوح دیدیم و جوانان سرمایه عظیم و فرصت‌های سترگی برای آینده جامعه ما هستند.

دهقان دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط خاص جهانی در دوران فعلی گفت: در محیط پیرامونی ما اساساً ثبات و صلح دیده نمی‌شود و آینده پیرامون ما با ابهام‌های جدی مواجه است و این دوران، دوران شکل‌گیری نظام امنیتی جدیدی حاکم بر جهان است و ان‌شاءالله دوران شکست نظام سلطه خواهد بود که ملت ما با انقلاب خودش و با مجاهدت‌هایش آغازی برای این شرایط و دوران بود و اساساً دلیل اصلی مخالفت نظام سلطه با ما به خاطر ایجاد تفکری جدید در مقابل سلطه‌طلبی و سلطه‌جویی در دنیا است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سال‌های انقلاب اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران صحنه و ستون‌های کاخ استبداد را لرزاند و حالا این سوال مطرح است که چه حوادثی در جریان است که دشمنان ما به خود جرأت می‌دهند بخواهند با لفاظی ملت ما را تهدید کنند و مگر آنها سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون را پیش روی خود ندیده و از آن عبرت نگرفته‌اند و مگر از جنگ، دفاع مقدس، تحریم و فشارهای اقتصادی درس نگرفته‌اند.

وی مسلح تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که یک تاجرپیشه در موضع سیاست قدرت جهانی تصور می‌کند می‌تواند عزت و استقلال ما را به بازی بگیرد و امنیت را در عرصه تجارت و خریدوفروش برساند و امروز بی‌تجربه و سرمست از قدرت باد آورده و ثروت سرمستانه حرف می‌زند و ملت ما را تهدید می‌کند که جنگ را به داخل مرزهای ایران می‌کشاند. مگر لحظه‌ای سراغ دارد که با این ملت در جنگ نبوده که حالا تازه ادعای تهدید و جنگ می‌کند.

وزیر دفاع تأکید کرد: نظام سلطه اساساً با اسلام در جنگ است و با نظام اسلامی نیز همواره در جنگ بوده و با بهره‌مندی از تفکر جاهلی می‌پندارد خود حق است و دیگران ناحق و باطل و با دشمن تمام عیار ملت‌های اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی عقد اخوت می‌بندد و متأسفانه در منطقه نیز شاهد تکرار تاریخ و تفاهم اشرافیت و کفار با یهود و صهیونیست علیه اسلام هستیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها امروز با ابزار دریافتی از آمریکا و حمایت‌های صهیونیست‌ها با ایجاد رعب و وحشت در میان حکام خودباخته عربی بحث ناتوی عربی را مطرح می‌کنند و با حمله علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن به دنبال کشاندن جنگ به سمت ما هستند و نظام سلطه و صهیونیسم نیز به چیزی کمتر از مهار کردن و محدود کردن ملت بزرگ ما نمی‌اندیشد. اما زهی خیال باطل، چرا که نظام ما ریشه در عمق و جان ملت‌ها دارد و ملت هوشمند و بابصیرت ما دشمنان را می‌شناسد و حاضر است تمام هزینه‌ها را برای حفظ امنیت و عزت کشور خود بدهد و چنین ملتی در سایه رهبری همواره شایسته نصرت الهی است و از قدرت ظاهری و دنیایی نظام سلطه و صهیونیسم نمی‌هراسد.

وی اظهار داشت: ما این حکام نورس و تازه به قدرت رسیده را نصیحت می‌کنیم که آزموده را آزمودن خطاست و باید بپذیرند ملت‌ها به سطحی از رشد و آگاهی رسیده‌اند که مصلحت خود را تشخیص می‌دهند و دوران کشورگشایی و دخالت گذشته است و دوران قلدری و هفت‌تیر کشی به سر آمده است و باید بگذارند صلح و آرامش در دنیا تجربه شود و تاریخ آموزگار صادقی است که باید از آن عبرت بگیرند تا خود برای تاریخ عبرت نشده‌اند.

کد خبر 369337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha