همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: به حکام دست نشانده و مرتجع منطقه و به رییس‌جمهور تاجرپیشه کم‌تجربه آمریکا توصیه می‌کنم تا خود برای تاریخ و آیندگان عبرت نشده‌اند از گذشتگان عبرت بگیرند و از سرنوشت صدام درس بیاموزند.

سردار حسین دهقان

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در نهمین جشنواره سرباز جوان اظهار داشت: سرباز شأن و جایگاه والایی در مفاهیم و معارف دینی ما دارد و افتخار سربازی افتخار بزرگی برای همه ما است و آمادگی دایمی برای دفاع از دین، مکتب، تمامیت ارضی و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ویژگی بارز سرباز است.

وی افزود: سرباز در همه فرهنگ‌ها ارزش و جایگاه والایی دارد و همواره یادمان سرباز گمنام جایگاهی است که مسئولان و سران کشورهای مختلف با حضور در آن به جایگاه والای سربازی ادای احترام می‌کنند و سرباز نماد غیرت، تمامیت خواهی و عزت‌مداری در همه تاریخ است و سربازان نوک پیکان دفاع از عزت و استقلال یک کشورند.

وی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی سربازی خدمتی اجباری بود اما در دوران حاکمیت نظام اسلامی و در دوران دفاع و حتی در بحرانی‌ترین شرایط این نظام کسی را به اجبار به خدمت فرا نخواند و سربازی به عنوان یک خدمت مقدس داوطلبانه تلقی می‌شود.

وزیر دفاع با بیان این‌که «در قیاس نیروهای مسلح سایر کشورها سرباز ایرانی جایگاه و شأن متفاوتی دارد» گفت: در کشور ما سرباز صرفاً مسئول حفظ استقلال و تمامیت ارضی نیست بلکه پیام‌آور قداستی مکتبی با هدفی الهی و متعالی است و سرباز ما تمرین استقلال، پذیرش مسئولیت، جامعه‌پذیری، نظم، تلاش و آمادگی ورود به اجتماع را در این دوران پشت سر می‌گذارد و مسیر تکاملی و تعاملی را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دوران سربازی دوران ارزشمند و ارزنده‌ای برای سرباز و مسئولین است و مسئولین وظیفه دارند لحظه‌ای را برای پرداختن به شکوفا کردن توانمندی و رشد و تعالی سربازی که بهترین دوران خود را در عرصه خدمت حضور یافته از دست ندهند و سربازان جوان سرمایه آینده کشور و تداوم بخش حرکت عزتمند نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: نسل جوان بانشاط و باانگیزه و توانمند خدمت به مردم را یک وظیفه می‌داند و چنین نسلی همواره می‌تواند تمامی مرزهای نتوانستن را درهم بشکند. همانطور که ما حضور جوانان را در دوران مبارزه و دفاع مقدس تجربه کردیم در جهاد علمی و اقتصادی نیز نقش جوان را به وضوح دیدیم و جوانان سرمایه عظیم و فرصت‌های سترگی برای آینده جامعه ما هستند.

دهقان دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط خاص جهانی در دوران فعلی گفت: در محیط پیرامونی ما اساساً ثبات و صلح دیده نمی‌شود و آینده پیرامون ما با ابهام‌های جدی مواجه است و این دوران، دوران شکل‌گیری نظام امنیتی جدیدی حاکم بر جهان است و ان‌شاءالله دوران شکست نظام سلطه خواهد بود که ملت ما با انقلاب خودش و با مجاهدت‌هایش آغازی برای این شرایط و دوران بود و اساساً دلیل اصلی مخالفت نظام سلطه با ما به خاطر ایجاد تفکری جدید در مقابل سلطه‌طلبی و سلطه‌جویی در دنیا است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سال‌های انقلاب اعلام کرد که انقلاب اسلامی ایران صحنه و ستون‌های کاخ استبداد را لرزاند و حالا این سوال مطرح است که چه حوادثی در جریان است که دشمنان ما به خود جرأت می‌دهند بخواهند با لفاظی ملت ما را تهدید کنند و مگر آنها سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون را پیش روی خود ندیده و از آن عبرت نگرفته‌اند و مگر از جنگ، دفاع مقدس، تحریم و فشارهای اقتصادی درس نگرفته‌اند.

وی مسلح تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که یک تاجرپیشه در موضع سیاست قدرت جهانی تصور می‌کند می‌تواند عزت و استقلال ما را به بازی بگیرد و امنیت را در عرصه تجارت و خریدوفروش برساند و امروز بی‌تجربه و سرمست از قدرت باد آورده و ثروت سرمستانه حرف می‌زند و ملت ما را تهدید می‌کند که جنگ را به داخل مرزهای ایران می‌کشاند. مگر لحظه‌ای سراغ دارد که با این ملت در جنگ نبوده که حالا تازه ادعای تهدید و جنگ می‌کند.

وزیر دفاع تأکید کرد: نظام سلطه اساساً با اسلام در جنگ است و با نظام اسلامی نیز همواره در جنگ بوده و با بهره‌مندی از تفکر جاهلی می‌پندارد خود حق است و دیگران ناحق و باطل و با دشمن تمام عیار ملت‌های اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی عقد اخوت می‌بندد و متأسفانه در منطقه نیز شاهد تکرار تاریخ و تفاهم اشرافیت و کفار با یهود و صهیونیست علیه اسلام هستیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها امروز با ابزار دریافتی از آمریکا و حمایت‌های صهیونیست‌ها با ایجاد رعب و وحشت در میان حکام خودباخته عربی بحث ناتوی عربی را مطرح می‌کنند و با حمله علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن به دنبال کشاندن جنگ به سمت ما هستند و نظام سلطه و صهیونیسم نیز به چیزی کمتر از مهار کردن و محدود کردن ملت بزرگ ما نمی‌اندیشد. اما زهی خیال باطل، چرا که نظام ما ریشه در عمق و جان ملت‌ها دارد و ملت هوشمند و بابصیرت ما دشمنان را می‌شناسد و حاضر است تمام هزینه‌ها را برای حفظ امنیت و عزت کشور خود بدهد و چنین ملتی در سایه رهبری همواره شایسته نصرت الهی است و از قدرت ظاهری و دنیایی نظام سلطه و صهیونیسم نمی‌هراسد.

وی اظهار داشت: ما این حکام نورس و تازه به قدرت رسیده را نصیحت می‌کنیم که آزموده را آزمودن خطاست و باید بپذیرند ملت‌ها به سطحی از رشد و آگاهی رسیده‌اند که مصلحت خود را تشخیص می‌دهند و دوران کشورگشایی و دخالت گذشته است و دوران قلدری و هفت‌تیر کشی به سر آمده است و باید بگذارند صلح و آرامش در دنیا تجربه شود و تاریخ آموزگار صادقی است که باید از آن عبرت بگیرند تا خود برای تاریخ عبرت نشده‌اند.

کد خبر 369337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha