دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد، با توجه به شرایط جوی همچنان احتمال وقوع سیل در برخی استان‌های کشور وجود دارد.

سیل

محمد اصغری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به شرایط جوی همچنان احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها همچون چهارمحال و بختیاری، لرستان ، بخش‌هایی از خوزستان بویژه شمال آن، بوشهر، استان‌های مرتبط با زاگرس مرکزی ، همدان، استان مرکزی و شرق کشور همچون استان‌هایی مانند کرمان، شمال استان فارس، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از استان یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی مهیاست.

وی با اشاره به افزایش دما در برخی مناطق کشور گفت: در بیشتر مناطق کشور امروز هوای گرمی را نسبت به روز قبل تجربه خواهند کرد و افزایش دما توام با بادهای گرم سواحل دریای خزر بویژه استان‌های اردبیل و گیلان به چشم می‌خورد.

اصغری ادامه داد: شهروندان تهرانی نیز آمادگی وزش باد و رگبار را در پایتخت داشته باشند چرا که از امروز بعدازظهر احتمال وقوع رگبار توام با وزش باد برای پایتخت، استان‌های قم، سمنان و البرز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به پدیده مشترک چند روز آینده کشور گفت: طی چند روز آینده پدیده مشترکی در بیشتر مناطق کشور بوجود می‌آید که روند افزایش میزان سرعت باد و خیزش گرد و خاک در جنوب شرق کشور را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: احتمال وقوع بادهای تندری در چند روز آینده وجود دارد لذا از هموطنان درخواست می‌کنیم در این مواقع از ایستادن در کنار تابلوها و رفتن به بام منازل جدا خودداری نمایید.

اصغری تصریح کرد: از فردا 19 ارديبهشت تا پایان هفته وزش بادهای تندری در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت و از روز چهارشنبه اوج شرایط ناپایدار در نیمه شرقی کشور اتفاق می‌افتد.

کد خبر 369341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha