همشهری آنلاین: مصطفی هاشمی طبا ادعای افزایش ۲.۵ برابری درآمد دولت را گزاف دانست و خطاب به برخی نامزدهای انتخاباتی گفت: موضوعات را کاریکاتوری به مردم ارائه نکنید، موضوعات باید واقعی و منطقی باشد.

هاشمی طبا

به گزارش ایرنا سید مطصفی هاشمی طبا در نشستی خبری افزود: می‌توان یک ماهه یک میلیون شغل ایجاد کرد ولی باید اشتغالزایی، مفید، سازنده و در شان افراد باشد و کالای تولیدی هم خریدار داشته باشد.

وی ادامه داد: اولویت‌های من برگرفته از قانون است و هیچ درآمدی را نمی‌توان سرخود کسب یا هزینه‌ای خلاف قانون خرج کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اضافه کرد: درآمد دولت از مالیات و فروش ارز برای واردات و گمرکات به دست می‌آید و هزینه‌های دولت نیز طبق قانون مصوب شده و باید هزینه شود؛ اگر کسی بگوید می‌خواهد هزینه‌ها را افزایش دهد، شدنی نیست.

هاشمی طبا اظهار داشت: چارچوب‌های اجرایی دولت مشخص است و با فروش عوارض و تراکم شدنی نیست. ادعای اینکه می توان درآمد جدید کسب کرد یا درآمد دولت را 2.5 برابر کرد گزاف است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری افزایش قیمت ارز در سال‌های گذشته برای کسب درآمد دولت؛ اظهار کرد: قیمت ارز را از 800 تومان به 3 هزار تومان رساندند و می‌شود یک شبه آن را به 10 هزار تومان رساند اما قانون دست دولت را بازنگذاشته است.

هاشمی طبا افزود: مسئولیت ریاست جمهوری مسئولیت ساده‌ای نیست البته به شخصیت رئیس جمهوری که کارآفرین باشد، بستگی دارد ولی نباید خودمان را جای خداوند بگذاریم همچنان که عملکردهای افراد را نیز دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های من منطبق با قانون برنامه ششم است و باید توجه کنیم میراث ما برای نسل آینده چه خواهد بود؟ آیا می‌خواهیم متکلم وحده باشیم و شعر بسراییم یا برای نسل آینده میراث خوبی باقی بگذاریم؟

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به اینکه در مناظره دوم انتخاباتی یکی از نامزدها پیشهاد اعلام لیست اموال نامزدها را داده بود، شما با این پیشها موافق هستید؟ گفت: مخالف هستم برای اینکه این چنین پیشنهادهایی که نتیجه ندارد، مهمل است .

هاشمی طبا افزود: فرض کنید فردی اموالی دارد و یا فردی وضع خوبی ندارد؛ کدام قابل انتخاب است؟ فقیر یا دارا؟ فرد فقیر ممکن است فرصت را غنیمت بشمرد و به بیت‌المال دست اندازی کند و یا گفته شود فرد دارا از راه نامشروع کسب ثروت کرده است، پس ملاک چیست؟

وی ادامه داد: مسئولین در ابتدا و انتهای مسئولیت خود، اموالشان را باید به قوه قضائیه اعلام کنند؛ این پیشنهادها فقط جوسازی است و ملاکی برای سنجش نیست.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای طرح‌های نیمه تمام و رسیدگی به محرومان دارید، گفت: من خطوط اصلی برنامه‌هایم را گفته‌ام و جزئیات برنامه‌ها توسط متخصصین اعلام و اجرائی خواهد شد.

هاشمی طبا افزود: به آنچه اعتقاد دارم و می‌گویم؛ روحیه مردم همان روحیه دفاع مقدس باشد و نباید رزمندگان به فکر دفاع باشند و مردم مصرف گرا.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه مواضع شما در رابطه با امنیت ملی، سوریه و تروریسم چیست؟ گفت: این موضوعات باید در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری شود.

هاشمی طبا افزود: برخی می‌گویند از موضع قدرت برخورد می‌کنیم اما در عمل باید از موضع مصلحت برخورد کرد .

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام را قبول دارد، ادامه داد: این عقیده شخصی من نیست بخصوص مسایل اصلی که زیر نظر مقام معظم رهبری است، رئیس جمهوری نمی‌تواند اعمال نظر کند و باید سیاست گذاری توسط مجموعه باشد.

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به اینکه آیا در پایان زمان انتخابات به نفع نامزدی کنار خواهید رفت؟ گفت: خودم آمدم و با کسی مشورت نکردم البته اگر انتخاب نشوم ادامه دولت روحانی را به مصلحت می‌دانم.

هاشمی طبا درباره واردات کالا توسط فرزند یک وزیر هم اظهار کرد: موافق این موضوع نیستم و تاکنون درباره فرزندانم چنین کاری نکرده ام؛ صرف نظر از همه چیز، افراد باید یک شغل داشته باشند.

وی افزود: ولی باید توجه کرد این مورد یکی از مواردی است که بسیاری از افراد ذی نفوذ در کشور انجام می‌دهند از قبیل دلالی بانک‌ها و ورود کالا؛ حالا این یک مورد اعلام شده است.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: بنابراین باید به این موضوع توجه داشت. این حق نیست و اگر توانستیم منشا پول‌هایی که در ستادهای انتخاباتی برخی نامزدها خرج می‌شود را پیدا کرد؛ این موضوع را هم می‌توان پیدا کرد.

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه طرف مقابل چه میزان در برجام به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: هر معاهده‌ای میان دو کشور مستلزم تلاش و کوشش است و این موضوع را در صلح امام حسن ( ع) هم مشاهده می‌کنیم که حتی با معاویه برمیز مذاکره نشست و تفاهم کرد. معاویه‌ای که در مقابل حق مسلم ایستاده بود .

وی افزود: باید تلاش کنیم برجام پیروزی بزرگ برای ملت است و شرایط را بهتر کرد. به همین دلیل افرادی چون نتانیا و جمهوری خواهان امریکا نسبت به امضای آن گرد و خاک به پا می‌کنند. از نظر فضای سیاسی و فرهنگی به نفع ما بود و اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه مصداق دستاوردهای برجام را عنوان کنید، گفت: اگر برجام نبود نمی‌توانستیم نفت بفروشیم ، کشتی‌های ما امکان تردد مستقیم با پرچم کشورمان را نداشتند، نمی‌توانستیم به راحتی از اروپا و دیگر کشورها جنس خرید وفروش کنیم و باید همچون گذشته خریدهای چمدانی با صرف هزینه‌های زیاد انجام می‌شد.

هاشمی طبا در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت در حوزه کارگری وصنعت گفت: هیچکدام از مسئولین وارد معدن نشده‌اند ولی من داخل معدن رفته‌ام و معتقدم باید معدن زغال سنگ در کشور تعطیل شود چرا که مرگ حتمی کارگران است.

وی افزود: البته نمی‌دانم مالک این معدن کیست و باید مالک پاسخگو باشد دولت که مالک نیست رئیس جمهوری هم گفته بود به رغم ناراحتی مردم به میان آنها خواهم رفت .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: اینکه خیلی از کارگران از شرایط ناراضی هستند معلمان، نیروهای مسلح، بازاریان و اقشار دیگر هم از شرایط موجود رضایت کامل ندارند. باید قبول کنیم که کشور مبارز هستیم و همواره با استکبار در حال مبارزه‌ایم .

هاشمی طبا گفت: کشورهایی همچون امارات و قطر که خود را به آمریکا فروخته‌اند و سیاست‌های آنها را اجرا می‌کنند؛ طبیعی است که چنین وضعی داشته باشند ولی کشور ما به دلیل مقاومت در برابر استکبار، همواره در تحریم بوده است.

وی افزود: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران حمایت از مستضعفان است؛ در کنار آن مشکلات نیز وجود دارد، چرا باید در حرم امام(ره) به یادگار امام(ره) توهین شود؟ این اقدامات نشانگر دست‌های پنهان گروه‌های فشار است .

هاشمی طبا اضافه کرد: هر دولتی اگر سر کار باشد نمی‌تواند وضع کارمندان، معلمین، کارگران و نیروهای مسلح را کاملا بهبود ببخشد، متاسفانه نامزدهای انتخاباتی روح و زندگی شهدا را فراموش کرده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر چه دولت‌ها باید در جهت هرچه بهتر شدن وضع مردم تلاش کنند اما باید از سیاه نمایی و حرف‌هایی که از گلوی بیگانگان خارج می‌شود، پرهیز کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اقدام رقیبش در راه اندازی سامانه کاریابی گفت: خرید رای ممنوع است، معاملات همواره نقدی، سلف و نسیه بوده است و وقتی کسی می‌گوید اگر انتخاب شوم به شما 250 هزار تومان می‌دهم یعنی پول می‌دهم که رای دهید. هاشمی طبا تصریح کرد: از نظر من کاری ناپسند است و مراکز قانونی باید رسیدگی کنند .

وی درباره ارزیابی عملکرد دولت در زمینه گردشگری هم گفت: دولت یازدهم تا حد زیادی موفق بوده است و امروز شاهد گردشگران زیادی در مناطق دیدنی کشور هستیم.

نامزد انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه البته باید به زیرساخت‌های گردشگری توجه شود، افزود: مهمانپذیر ، فضاهای بهداشتی و هتل‌ها از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه از نیازهای گردشگری است.

هاشمی طبا ادامه داد: البته فضای تبلیغات خارجی علیه ما وجود دارد که باید بودجه‌ای برای این منظور و خنثی سازی آن در نظر گرفت.

وی درباره سند 2030 یونسکو هم اظهار کرد: سند را مطالعه کرده ام وایرادهایی به آن وارد است؛ ولی خیلی مغایرتی پیدا نکردم. البته لایه‌هایی دارد که باید دقت شود .

این نامزد انتخاباتی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارشناسان می‌بایست به این موضوع توجه کنند و از طرفی وقتی فصل الخطاب رهبر است طبیعی است که نظر؛ همان نظر مقام معظم رهبری است. اگر چه ممکن است نظرات شخصی ما متفاوت باشد ولی بحث اطاعت عینی و عملی از رهبری است .

هاشمی طبا در پایان خاطر نشان کرد: در مناظرات سه دیدگاه مطرح است؛ یک دیدگاه که رئیس جمهوری و جهانگیری که مشی اعتدال، میانه روی و اطاعت از قانون است و گفته‌اند به گذشته باز نمی‌گردند.

وی دیدگاه دوم را وعده دادن، سئوال کردن و پاسخ ندادن به سوالات برشمرد و افزود: دیدگاه سوم که دیدگاه من است روش اطاعت از قانون براساس اولویت‌ها است.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: بنابراین افزایش یارانه‌ها نه عملی و نه شدنی است؛ باید درآمدهای دولت را افزایش دهیم .

کد خبر 369347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha