همشهری آنلاین: رئیس انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق مربوط به سه سال اول زندگی است گفت: این موضوع نشان می‌دهد که دختر و پسر خوب همدیگر را نمی‌شناسند و مراحل ازدواج را طی نمی‌کنند.

طلاق

دکتر خسرو محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث آموزش مهارت‌های زندگی، دو نوع مهارت را داریم، یکی مهارت‌های پیش از ازدواج و یکی مهارت‌های زندگی خانوادگی که بخشی از آن فرزندپروری است.

وی افزود: بسیاری از ازدواج‌ها مبنای اصولی ندارد و بر اساس شناخت صورت نمی‌گیرند و مبتنی بر روابط دوستی و خارج از چارچوب‌های جامعه و خانواده ما است.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان و حتی نوجوانانی که در شرف ازدواج هستند نیاز به مهارت‌هایی برای ازدواج و انتخاب همسر دارند، تصریح کرد: این مهارت‌ها در چارچوب مهارت‌های پیش از ازدواج آموزش داده می‌شود و در این چارچوب ما سعی می‌کنیم آن چیزی که اصول انتخاب همسر است و مراحلی که یک فرد برای شروع زندگی لازم است آن مراحل را طی کند، آموزش دهیم.

رئیس انجمن ازدواج و خانواده کشور ابراز کرد: در این رویکرد آموزش‌ها محوریتش بر اساس ازدواج مرحله‌ای است یعنی برعکس ازدواج‌های مدرن و ازدواج‌های سنتی است که بلافاصله عقد صورت می‌گیرد و منجر به طلاق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این آموزش‌های مرحله ای سه بخش دارد، یادآور شد: مرحله برخورد تا خواستگاری (مرحله آشنایی)، مرحله خواستگاری تا عقد، (نامزدی) و مرحله عقد تا عروسی، (مرحله عقد) است که زوجین این سه مرحله را اگر خوب طی کنند وارد زندگی خوبی می‌شوند و شناخت‌هایی که باید از یکدیگر پیدا می‌کردند پیدا می‌کنند و ازدواج خوبی سر می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در رفسنجان، گفت: این کارگاه آموزشی برای روانپزشکان، مشاوران و پزشکان برگزار شد تا این آموزش‌ها را در سطح شهرستان و در خانواده‌ها و جوانانی که در شرف ازدواج هستند ترویج دهند.

رئیس انجمن ازدواج و خانواده با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در مقوله ازدواج برای فرزندان یک مشاور هستند نه تصمیم گیرنده، تأکید کرد: خانواده ها باید سطح اطلاعات خود را بروز کنند. مدل‌هایی که ما برای ازدواج داریم قبول کنند و در کنار جوانان کمک کنند که ازدواج خوبی بگیرند.

محمدی با بیان اینکه آمار طلاق بخصوص در سالهای اول زندگی و دوره عقد روند افزایشی داشته و بیشترین آمار طلاق در سه سال اول زندگی روی می‌دهد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که دختر و پسر خوب همدیگر را نمی‌شناسند و مراحل ازدواج را طی نمی‌کنند و از سر وابستگی عاطفی با هم ازدواج می‌کنند همین امر منجر به ازدواج‌های ناخواسته و ناآگاهانه و احساساتی شده و طبیعتا آمار طلاق بالا می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر این آموزش‌ها را عمومی کنیم و همه را تحت آموزش‌های روتین قرار دهیم این آمار می‌تواند کاهش یابد و ازدواج آگانه انجام شود.

کد خبر 369363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha