همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: معیار برقرای امنیت پایدار در کشور، نیروهای مسلح هستند که با استقرارشان در قسمت‌های مختلف کشور به ویژه مرزها و فراتر از مرزها موجب برقراری امنیت می‌شوند.

حبیب الله سیاری

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری هنگام بازدید از منطقه سوم دریایی نداجا در سواحل مکران عنوان کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: هر پیشرفتی به خاطر وجود امنیت است اگر امنیت نباشد هیچ پیشرفتی در کشور وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید رسمی با حضور در منطقه سوم نبوت از نزدیک در جریان پیشرفت های عمرانی این منطقه قرار گرفت.

دریادار سیاری در ادامه این بازدید از پایگاه پسابندر که در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان قرار دارد و از اهمیت بسیار بالای بر خور دار است دیدن کرد.

سواحل جنوب شرق(مکران) دارای برترین ویژگی های ژئوپلیتیکی و کارکرد ژئواستراتژیکی است.

یکی از مهم ترین قابلیت های این منطقه، مجاورت آن با آب های آزاد بین المللی در سرتاسر مرز جنوب شرق، همسایگی مستقیم با کشورهای پاکستان و افغانستان و به طور غیرمستقیم با کشورهای آسیای مرکزی( از طریق ترکمنستان) است که یک راه غیرقابل چشم پوشی برای این کشورهای محصور در خشکی( به جز پاکستان) به دریاهای آزاد محسوب می شود.

مکران، سرزمینی ساحلی در جنوب خاوری ایران و جنوب باختری پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس الکوه در باختر جاسک تا لاس بلا در جنوب خاوری ایالت بلوچستان پاکستان گسترده است.

سرزمین مکران نام ناحیه اصیل آریایی نشین در جنوب شرقی ایران زمین است که دارای اقوامی دلاور و جنگجو با قدمتی بیش از سه هزار سال است.

کد خبر 369488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha