سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

مجموعه‌ای از نقاشی‌های پروفسور هرمز مِه‌منش، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت در نگارخانه ایوان به نمایش درمی‌آید و بخشی از فروش آن به خیریه‌های معتبر اهدا می‌شود.

 پروفسور مه‌منش

به گزارش همشهري، اين نمايشگاه «سايه خاموشي» نام دارد و در آن 20 تابلو به انتخاب بهنام كامراني با تكنيك اكريليك و تركيب مواد از آثار يكي از مشهورترين جراحان قلب جهان روي ديوار مي‌رود. دكتر مه‌منش يك نقاش خودآموخته است كه در كنار فعاليت علمي سنگين، به‌كار هنري مي‌پردازد تا احساس دروني و حرف‌هاي ناگفته خود را بيان كند. او سال 1336در تهران به دنيا آمد و پس از گذراندن سال اول دبيرستان به آلمان رفت.

پروفسور مه‌منش موفق به كسب دكتري روانشناسي و سپس پزشكي با رتبه اول شد و پس از آن دوره تخصصي جراحي قلب و عروق را در آلمان و آمريكا پشت سر گذاشت. او علاوه بر در اختيار داشتن مسئوليت معاون كل دپارتمان جراحي قلب و عروق دانشگاه مونيخ، جايزه بنياد فريدريش ابرت را به‌عنوان دانشجوي استثنايي، جايزه ماكس پلانك را براي دكتري استثنايي، جايزه دانشگاه فني مونيخ را براي اختراع در جراحي قلب و... دريافت كرده است.

وي پيشگام جراحي روباتيك در دنيا شناخته مي‌شود. او در سال 2000 نخستين عمل كامل دريچه ميترال را با سيستم روباتيك انجام داده است. مه‌منش پس از 39سال اقامت و فعاليت علمي در خارج از كشور، به ايران بازگشت تا اندوخته‌هاي علمي خود را به جوانان ايراني منتقل كند. نمايشگاه سايه خاموشي، جمعه ۲۲ ارديبهشت آغاز به‌كار مي‌كند و تا ۵ خرداد در نگارخانه ايوان ميزبان علاقه‌مندان هنر نقاشي است.

کد خبر 369511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha