همشهری‌آنلاین: بشار اسد رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: کشورهای غربی برای به حاشیه راندن نقش اتحاد جماهیر شوروی سابق در پیروزی بر نازی‌ها تلاش می‌کنند و نسل‌های کنونی نباید به سمت نازی‌های معاصر سوق پیدا کنند.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه "او ان تی" بلاروس که بخش‌هایی از آن در هفتاد و دومین سالروز پیروزی شوروی سابق بر نازی‌ها در جنگ جهانی دوم منتشر شد، گفت: بسیاری در غرب تلاش می‌کنند مهم‌ترین نقشی که ملت‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق از جمله مردم بلاروس در به عقب‌راندن نازی‌ها در جنگ جهانی دوم ایفا کردند را نادیده بگیرند.

بشار اسد به ملت بلاروس و رهبری این کشور این سال‌روز را تبریک گفت و به تلفات گسترده‌ای که این ملت‌ها در جریان این جنگ متحمل شدند، اشاره کرد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد، کهنه سربازان امروز نمونه‌ای برای نسل‌های حاضر و آتی در زمینه پایداری هستند.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: چه کسی تصور می‌کرد شکست ارتش شوروی در ابتدا پیروزی بعدی را به دنبال داشته باشد؟ اگر پیروزی ارتش شوری سابق نبود نرماندی سقوط نمی‌کرد.

اسد خاطرنشان کرد، کشورهای غربی در تلاش برای شیطانی نشان دادن چهرهای دو رئیس‌جمهور یعنی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هستند چون هر دو در برابر غرب سر خم نکردند.

او افزود: اگر نسل‌های قبل مقابل هیتلر سر خم نکردند نسل‌های کنونی هم نباید در برابر نازی‌های جدید که در استعمار غرب نمود پیدا می‌کنند، سر خم کنند.

کد خبر 369598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha