همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات شایعات مطرح شده درباره بازداشت برخی از معدنچیان و خانواده‌های آنها در گلستان را تکذیب کرد و گفت: این پروژه تخریبی توسط مخالفین و برای عملیات روانی بر ضد دولت تدارک دیده شده بود که به لطف خدا و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و خنثی گردید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع صحت بازداشت برخی از معدنچیان و خانواده‌های آن‌ها در گلستان، اظهار کرد: وزارت اطلاعات بازداشتی نکرده است و برابر اطلاعاتی که ما داریم حتی یک نفر در معدن گرگان و گلستان بازداشت نشده است و نه از خانواده‌ها و نه از کارگران و این مطلب از اساس دروغ است و من تعجب می‌کنم که چرا افرادی برای اهداف سیاسی خود متوسل به دروغ می‌شوند.

وی افزود: آنها حتی اعلامیه‌ای را به نام آیت‌الله نورمفیدی منتشر کرده بودند که وی اعتراض کرده است اما با استان که تماس گرفتیم اعلام کردند که ایشان هیچ اعلامیه‌ای نداده‌اند و تکذیبیه‌ای نیز در همین زمینه در سایت خودشان قرار دادند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: دستگیر شدن و بازداشت افراد در ارتباط با معدن گلستان یک دروغ محض است که متأسفانه افرادی با بی‌تقوایی در جهت اهداف سیاسی به آن روی آورده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رایزنی‌هایی برای آزادی ادمین‌های کانال‌های تلگرامی انجام داده است یا نه، اظهار کرد: ما مسأله‌ای مهمتر از این نداریم؟

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در زمینه تولید تی‌شرت‌های تبلیغاتی برای انتخابات اظهار کرد: صحبتی که در تیتر امشب شبکه خبر در این زمینه داشتم ، مخصوصا گفتم که این پروژه فتنه‌آمیز را باید سوزاند و از آن جلوگیری کرد.

علوی تأکید کرد: همکاران ما مطلع شدند که چندهزار تی‌شرت تولید شده است که  چهار نمونه‌اش توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده است شعارهایی چون «خداحافظ دولت حرف»، «چهار سال رکود و بیکاری» و نیز یک نمونه هم به زبان انگلیسی نوشته است که من به روحانی رأی نمی‌هم.

وزیر اطلاعات گفت: برنامه این بوده است که این تی‌شرت‌ها را به افرادی بدهند و آنان این تی‌شرت‌ها را مناطق شمالی تهران بپوشند و بعد هم با هماهنگی خودشان تعدادی دیگر از افراد جوان را به عنوان موافق کاندیدایی که در این تی‌شرت‌ها علیه او موضع گرفته شده بود وارد عمل کنند تا با کسانی که این تی‌شرت‌ها را پوشیده بودند برخورد کنند و آن را تحت عنوان برخورد موافقان دولت با مخالفان دولت با فیلم گرفتن و تصویربرداری از صحنه‌های درگیری در فضای مجازی منتشر کنند.

علوی با بیان اینکه آنان می‌خواستند از این عملیات روانی برای انتخابات و اهداف سیاسی استفاده کنند، گفت: من به دلیل آن‌که عضو هیأت اجرایی هستم و تمام تلاشم این است که بر اساس رعایت قانون صحبتی که شائبه ورود بر تبلیغات انتخاباتی داشته باشد را نداشته باشم فقط در جهت حفظ امنیت انتخابات این مسأله را مطرح کردم و آن کسانی که دیدند سرمایه‌گذاری‌شان از بین رفت و پروژه‌شان سوخت آمدند و فرار به جلو کردند و در برخی جاها عنوان کردند که این کار را طرفداران دولت می‌خواستند انجام دهند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: اگر این کار را موافقان دولت می‌خواستند انجام دهند که نمی‌آمدند علیه خودشان این کار را انجام دهند. در ثانی اگر دولت می‌خواست این کار را انجام دهد چه بهره‌ای از آن می‌برد. ما در بعضی از مراسم برخی از کاندیداها حضور افرادی را دیدیم که یک نمونه از همین تی‌شرت‌ها را پوشیده بودند و داریم روی قضیه کار می‌کنیم.

علوی اظهار کرد: پیام من به کسانی که این کارها را می‌کنند این است که سلامت، انسجام، وحدت و امنیت جامعه مهم‌تر از اهداف سیاسی است. نتیجه انتخابات هرچه باشد رأی مردم محترم است اما اینکه خواسته باشیم رأی مردم را با دروغ ، با جعل و تزویر و حرکت‌های خلاف امنیت و توطئه‌های اینچنینی به نفع اهداف سیاسی خودشان دنبال کنند ارزشی ندارد.

وزیر اطلاعات در پایان گفت: این مسأله از ناحیه کسانی بود که در مقابل دولت قرار گرفته بودند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بررسی مجدد صلاحیت کاندیداهایی که تبلیغات ضداخلاقی دارند از سوی شورای نگهبان گفت: ما نمی‌توانیم این موضوع را به نامزدهای انتخاباتی نسبت دهیم. ممکن است ستادهای انخاباتی اقداماتی بکنند و طرفداران یک کاندیدا اقداماتی انجام دهند اما همان کاندیدا روحش هم از آن موضوع خبر نداشته باشد.

کد خبر 369622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha