همشهری آنلاین: کاخ سفید با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ترامپ در دیدار با لاوروف خواستار اعمال فشار روسیه بر ایران و سوریه شده است.

لاوروف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، از مسکو خواست که حکومت بشار اسد در سوریه و متحد اصلی آن، ایران را مهار کند.

کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در این گفتگو بر لزوم همکاری واشنگتن و مسکو برای خاتمه بخشیدن به جنگ سوریه تاکید کرده و به‌ویژه خواستار آن شده که روسیه حکومت اسد، ایران و گروه‌های مورد حمایت تهران را مهار کند.

سفر سرگئی لاوروف به واشنگتن و حضور او در کاخ سفید از یک جهت دیگر نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. در حقیقت طی 4 سال گذشته که اختلافات واشنگتن و روسیه بر سر اوکراین و سوریه اوج گرفت، این اولین بار است که لاوروف به کاخ سفید می‌رود.

هدف از این سفر جلب حمایت آمریکا برای طرح ایجاد مناطق امن در سوریه عنوان شده است، طرحی که روسیه، ایران و ترکیه مبتکر آن بوده و هدف از آن کاهش دامنه جنگ در سوریه است.

دونالد ترامپ دیدار با لاوروف را بسیار خوب توصیف کرده و گفته که آمریکا و روسیه با همکاری یکدیگر کشتار در سوریه را متوقف می‌کنند.

لاوروف نیز اطمینان داده که واشنگتن و مسکو درک و دریافت یکسانی از وقایع سوریه دارند و هر دو تلاش می‌کنند که این گونه ارتباطات دو طرفه و نیز ارتباط با دیگر کشورهای کلیدی در منازعه را ادامه دهند.

کد خبر 369679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha