مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

۵۴روز از سال۹۶ گذشت و طی این مدت، هوا ۵۰روز سالم و پاک بوده است. بدین‌ترتیب هوای تهران در ۹۲درصد روزهای امسال باکیفیت بوده است.

ليلا نظري، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين‌باره گفت: براساس پيش‌بيني‌ها، هفته پيش رو با هواي سالم آغاز مي‌شود و ناپايداري‌هاي جوي شرايط را براي استاندارد هوا در پنجاهمين روز فراهم مي‌كند.

به گفته نظري، پيش از اين تا 22ارديبهشت (ديروز) هواي تهران 9روز پاك و 40روز سالم بود كه به استناد پيش‌بيني سامانه كنترل كيفيت هواي تهران، امروز(شنبه) نيز هوا سالم خواهد بود تا شمار روزهايي كه تهراني‌ها در آن هواي باكيفيت تنفس كرده‌اند به عدد50 برسد.

آنگونه كه نظري گفته، نتايج حاصل از پيش‌بيني پارامترهاي هواشناسي براي شهر تهران حاكي از برقراري شرايط جوي نسبتا ناپايدار در روز جاري (شنبه) است كه در برخي ساعات وزش باد شديد با بزرگي بين 11 تا 15 متر بر ثانيه از سمت نواحي غربي- جنوب غربي و بارش پراكنده باران انتظار مي‌رود.

همچنين وزش باد شديد و بارش باران در برخي ساعات ابتدايي صبح امروز پيش‌بيني مي‌شود و به‌تدريج در طول روز از ميزان ناپايداري جوي و سرعت باد كاسته خواهد شد. براي روز يكشنبه نيز برقراري شرايط جوي نسبتا پايدار و وزش باد مؤثر (بزرگي بين 3 تا 5 متر بر ثانيه) در برخي ساعات انتظار مي‌رود. همچنين پارامتر دما طي 2روز آينده كاهش نسبي خواهد يافت. براساس نتايج پيش‌بيني كيفيت هوا، وضعيت كيفي هواي شهر تهران در روز جاري در شرايط سالم خواهد بود و انتظار مي‌رود با وجود احتمال افزايش نسبي غلظت ذرات معلق بر اثر وزش باد شديد، شرايط كيفي هواي سالم تا روز شنبه در اكثر مناطق شهر تهران كم و بيش برقرار باشد.

کد خبر 369787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha