همشهری‌آنلاین: اعتراض‌های ضددولتی در ونزوئلا با تظاهرات سالخوردگان این کشور در شهرهای مختلف با درخواست کناره‌گیری نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهور و شکایت بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور از سرکوب مخالفان ابعاد تازه‌ای یافت.

تظاهرات هزاران معترض سالخورده در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و سایر شهرهای این کشور علیه دولت نیکلاس مادورو، رئيس‌جمهور ونزوئلا با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک‌آور به سوی آنها به خشونت کشیده شد.

هم‌زمان بازیکنان تیم ملی فوتبال ونزوئلا شامل سالومون روندون، بازیکن خط حمله که برای یک تیم فوتبال انگلیسی بازی می‌کند و اوسوالدو ویزکاروندو، مدافع تیم فوتبال نانت در فرانسه در پیامی ویدئویی خواستار پایان بخشیدن به سرکوب مخالفان از سوی دولت نیکلاس مادورو،‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تظاهرکنندگان سالخورده در مقابل با گره کردن مشت‌ها خواهان احترام پلیس شدند. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که بحران در نظام بهداشتی بیش از پیش سالخوردگان را آسیب‌پذیر کرده است.

رافائل کلمنارس ۷۸ ساله در این تظاهرات به خبرگزاری رویترز گفت: "من آمده‌ام از نوه‌هایم دفاع کنم، از کشورم دفاع کنم."

بسیاری از تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: "احترام سالخوردگان را نگه دارید."

راهپیمایان نهایتا پس از تغییر مسیر اصلی به دفتر بررسی شکایات مصرف‌کننده رسیدند و آنجا نیروهای امنیتی را به سرکوب بی‌رحمانه متهم کردند.

از شش هفته پیش،زمان شروع  موج تازه اعتراض‌ها دست‌كم ۳۹ نفر کشته شده‌اند.

ناآرامی‌ها پس از تلاش روز ۲۹ مارس دیوان عالی برای سلب اختیار از پارلمان که در کنترل مخالفان است، شروع شد.

دیوان عالی چند روز بعد تصمیم خود را عوض کرد اما مخالفان در آن زمان بسیج شده بودند.مخالفان برای حفظ فشار بر مادورو راهپیمایی‌ها را با موضوع های مختلف انجام می‌دهند.

جمعه پیش آنها زنان را ترغیب کردند به خیابان‌ها بروند و عنوان تظاهرات این جمعه "راهپیمایی پدربزرگ‌ها مادربزرگ‌ها" بود.

هم‌زمان دولت یک ضدراهپیمایی با شرکت هزاران نفر از هواداران دولت ترتیب داد.

مخالفان خواهان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. اما مادورو می گوید هدف آنها ایجاد ناآرامی برای کنار زدن دولت و غصب قدرت است.

معترضان مادورو را عامل اصلی بروز بحران اقتصادی و کمبود مواد غذایی در کشور می دانند و خواستار برکناری او هستند.

کد خبر 369797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha