یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: زلزله ۵.۷ ریشتری که شب گذشته در خراسان شمالی رخ داد، تاکنون دو کشته و ۳۷۷ مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش ایسنا،‌ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در این باره گفت: تا کنون (ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت)؛ ۳۷۷ مصدوم زلزله خراسان شمالی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و ۵۷ تن بستری شده‌اند.

وی گفت: ۲۶ تن از مصدومان زلزله خراسان شمالی تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۷ ریشتری شب گذشته خراسان شمالی تا شعاع ٢٠ کیلومتری کانون زلزله شامل ٩٧ روستا با جمعیت ۳۱ هزار و ۱۵۰ تن بود و بر این اساس ۳ شهرستان بجنورد، مانه و سملقان متاثر از زلزله بوده و ١٤ روستا بین ١٠ تا ٧٠ درصد آسیب، دیده است.

وی با اعلام اعزام ۳۳ تیم عملیاتی هلال‌احمر و ۴ تیم آنست به منطقه حادثه، اظهار کرد: شب گذشته به منظور ارائه خدمت به زلزله‌زدگان ۱۱ تیم واکنش سریع و ۱۴۲نیروی عملیاتی در منطقه حاضر شدند.

  • ارائه خدمات سرپایی به ۱۵۰ نفر از مجروحان از ساعات ابتدایی وقوع زلزله

دکتر افشین علیخانی، مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر، در پی زلزله‌ای که شب گذشته در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد، به ایسنا اظهارکرد: بر مبنای ارزیابی‌های انجام شده، زیر ساخت‌های درمانی این مناطق آسیب ندیده و به حدود ١٥٠ نفر از مجروحان خدمات سرپایی ارائه شد.
علیخانی در ادامه گفت: بر همین اساس هیچکدام از تیم‌های درمان اضطراری مستقر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان که به حالت آماده باش بودند، به منطقه آسیب دیده اعزام نشدند.
وی با تاکید بر ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان، خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی وقوع حادثه خدمات درمان اضطراری با توجه به نیاز آسیب‌دیدگان به اولویت خدمات بهداشت روان ارائه می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور نیز با اشاره به عدم افزایش شمار قربانیان این حادثه، اظهار کرد: متاسفانه یک نفر از روستای لنگر، خانم ۵۴ ساله و یک دختر 12 ساله در روستای قره جه، فوت شدند.

براساس گزارش وبدا و به گفته سرپرست اورژانس کشور، برق مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی وصل شده و کلیه راههای سطح استان باز است و امداد رسانی با کمک نیروهای اورژانس و هلال احمر در حال انجام است.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک، از شب گذشته تا کنون ۲۴ پس لرزه در منطقه ثبت شده است

کد خبر 369936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha