یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم ونزوئلا در اعتراضی دیگر علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهور کشورشان سوار بر ماشین، موتور سیکلت،‌ دوچرخه و حتی اسب به خیابان‌ها آمدند و جاده‌ها را مسدود کردند و پلیس نیز در مقابل متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا نیز هدف معترضان تشکیل صفی به طول ۲۵ کیلومتر در یکی از بزرگراه‌های اصلی منتهی به استان ساحلی "وارگاس" بود.

دو ساعت پس از این‌که معترضان به خیابان‌ها آمدند ماموران پلیس، سوار بر موتور سیکلت شروع به شلیک گاز اشک‌آور کردند تا راه معترضان را مسدود کنند. در نهایت نیز آنها توانستند این جاده را پاکسازی کنند.

ونزوئلا گرفتار یک بحران اقتصادی شده که باعث کمبود موادغذایی، دارو و دیگر نیازهای ضروری در این کشور نفت خیز شده است؛ بحرانی که معترضان، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا را مقصر آن می‌دانند.

از آغاز آوریل سال جاری میلادی که اعتراض‌هاي مردم ونزوئلا آغاز شده به طور کلی ۳۸ تن در ناآرامی‌ها کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

مادورو که از سال ۲۰۱۳ روی کار آمده در مقابل فشارها برای برگزاری انتخابات زودهنگام مقاومت می‌کند و این بحران را نتیجه توطئه تحت حمایت آمریکا می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌فردی گوئوارا، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون گفت: ما در خیابان‌ها می‌مانیم تا راهی برای خروج از این بحران پیدا کنیم.

در مقابل این اعتراض‌ها، طرفداران دولت مادورو نیز به خیابان‌های کاراکاس آمدند تا حمایت خود را از تاسیس یک مجلس قانون اساسی متشکل از ۵۰۰ قانونگذار که قانون اساسی را مجددا تدوین خواهد کرد، ابراز کنند؛ برنامه‌ای که مادورو آن را با هدف تدوین مجدد قانون اساسی و خلاص شدن از برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرده است.

کد خبر 369937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha