یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک استارت آپ نیویورکی ماسک ضد آلودگی جدیدی ساخته که دارای حسگری با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به آلودگی هوا از سطح شهر است.

ماسک هوشمند آلودگی هوا ساخته شد

به گزارش مهر، استارت آپ نیویورکی O۲O۲ ماسک پلاستیکی شفافی ساخته که صورت کاربر از زیر آن مشخص است. جالب آن که ماسک قابلیت چند بار استفاده را دارد و برخلاف ماسک‌های کاغذی ضد آلودگی نیازی نیست به طور مرتب تعویض شود.

ماسک مذکور قسمت پایین صورت را می‌پوشاند و به وسیله دو فن که کنار صورت کاربر قرار می‌گیرند، هوا را پاکسازی می‌کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این ماسک وجود حسگرهای دود و مه در آن و یک اپلیکیشن مخصوص برای ساعت هوشمند است. حسگرها پس از جمع‌آوری اطلاعات آلودگی هوا آن را به اپلیکیشن ارسال می‌کنند. شرکت سازنده نیز مخزنی از این اطلاعات فراهم می‌کند که به محققان کمک می‌کند مشکلات آلودگی هوا در مناطق مختلف را بهتر بررسی کنند و به عنوان مثال تشخیص دهند چه بخش‌هایی از یک شهر در چه ساعاتی از روز آلوده‌تر است.

به هر حال این ماسک به اندازه یک دوربین عکاسی است و وزن آن کم‌تر از هدست‌های واقعیت مجازی است. اما تاکنون فقط یک نمونه از ماسک هوشمند ساخته شده و شرکت سازنده اعلام کرده به دنبال روش‌هایی است تا از حجم و اندازه آن بکاهد.

همچنین فیلترهای موجود در فن‌های ماسک، هوا را پاکسازی می‌کنند و البته باید پس از ۴۰ ساعت مصرف تعویض شوند.

کد خبر 369944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha