۲ روز پس از نفوذ باج افزار سایبری به یارانه‌ها در بیش از ۱۰۰کشور جهان، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ابلاغ دستورالعمل پیشگیری در این زمینه به نهادها و سازمان‌های کشور خبر داد.

حملات سایبری

سيدهادي سجادي با بيان اينكه نفوذ اين باج‌افزار به سرعت در حال گسترش بوده و نه‌تنها در ايران بلكه براي بسياري از كشورها نيز مشكل آفرين‌شده، گفت: هم‌اكنون مراكز آگاهي رساني و پشتيباني حملات سايبري و مراكز ماهر در كل استان‌ها در حالت آماده باش قرار دارند.در اين زمينه به مديران سازمان‌ها اطلاعيه داده‌ايم و از آنها خواسته‌ايم كه نسبت به به‌روزرساني سيستم‌هاي خود اقدام كنند.

مهم‌ترين مسئله اين است كه مديران نسبت به به‌روزرساني نسخه ويندوز سيستم‌هاي كامپيوتري اقدام كنند و بدانند اين مشكل تنها مربوط به يك نوع خاص از ويندوز نبوده و اين حمله سايبري نسخه‌هاي مختلف ويندوز را هدف قرار داده است. همچنين از تمامي مديران سازماني خواسته شده كه پورت‌هاي غيرضروري را بسته و از دسترس خارج كنند و اجازه اشتراك‌گذاري فايل‌ها و اطلاعات روي دستگاه‌ها را ندهند.

وي با تأييد اينكه تاكنون بيش از ۲۰۰ سيستم رايانه‌اي در ايران به اين باج‌افزار آلوده شده، افزود:«ما به‌شدت در حال كنترل و بررسي شرايط هستيم و علاوه بر سيستم‌هاي پزشكي و سلامت، بخش اطلاعات بسياري از سيستم‌هاي ديگر نيز هدف اين باج‌افزار قرار گرفته است.كاربران و مديران شبكه‌ها بايد از فايل‌هاي مهم و حساس بك آپ (فايل پشتيبان) بگيرند و فايل‌هاي مشكوك و ناآشنا را باز نكنند.».

  • امروز هم حمله مي‌شود

يك كارشناس امنيتي در انگليس پيش‌بيني كرد كه يك حمله بزرگ سايبري امروز دوشنبه رخ خواهد داد. روزنامه ساندي تلگراف اين هشدار را منتشر و اعلام كرده است اين حمله احتمالا از حمله‌هاي قبلي بزرگ‌تر خواهد بود. همچنين يك پژوهشگر امنيت سايبري در انگليس در توييتي گزارش كرد كه تا‌كنون ۳۶ هزار نوع مختلف از اين باج‌افزار را در اينترنت شناسايي كرده است.

کد خبر 370083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha