مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

طی ۱۰سال اخیر، ۵بوستان اختصاصی بانوان با مساحتی بالغ بر ۹۹هکتار به همت مدیریت شهری تهران در نقاط مختلف پایتخت راه‌اندازی شده است.

مجتبي عبداللهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به لزوم بهره‌مندي زنان از حق حضور در فضاهاي شهري اظهار داشت: بوستان‌ها به‌عنوان يكي از فضاهاي عمومي شهر، فضاهاي گذران اوقات فراغت به‌شمار مي‌روند و احداث بوستان‌هاي ويژه بانوان با توجه به محدوديت‌هاي شرعي، عرفي و قانوني براي ورزش و تفريح زنان، مفيد و داراي كاركرد اجتماعي است. وي با بيان اينكه تا قبل از سال84 هيچ‌گونه فضاي اختصاصي محيطي براي فعاليت آزادانه بانوان پايتخت وجود نداشت، تأكيد كرد: شهرداري تهران در دوره مديريت دكتر قاليباف با درنظر گرفتن نيازهاي حقيقي زنان منطبق با ارزش‌هاي ديني و فرهنگ بومي و ملي همراه با امنيت رواني-اجتماعي و فيزيكي آنان و به‌منظور پركردن اوقات فراغت و بهينه‌سازي‌ كيفيت زندگي فردي و خانوادگي بانوان تاكنون 5بوستان بانوان را طراحي و ايجاد كرده است.

به گفته عبداللهي، بوستان بانوان، مكاني در قالب فضاي سبز شهري است كه با كاربري اوقات فراغت (تفريحي) به‌منظور استفاده اختصاصي بانوان احداث شده و با داشتن حصار طبيعي، مصنوعي و يا تركيبي از هر‌دو، محيطي امن و محصور براي تعاملات اجتماعي و فعاليت‌هاي تفريحي فراهم ساخته است. وي با اشاره به ويژگي‌هاي بوستان بانوان گفت: در اين بوستان‌ها بسياري از زنان و دختران جوان مي‌توانند با استفاده از لباس‌هاي راحت و مناسب، در آن به ورزش و تفريح بپردازند. رعايت امنيت اجتماعي، محصور بودن و مشرف نبودن ساختمان‌هاي اطراف به پارك زنان از ويژگي‌هاي اصلي اين مراكز به‌شمار مي‌رود. وي اعلام كرد: بوستان بهشت مادران در منطقه3، بوستان پرديس بانوان در منطقه15، بوستان نرگس بانوان در منطقه18، بوستان و مجموعه شهربانو منطقه19 و بوستان ريحانه بانوان در منطقه22 ازجمله بوستان‌هاي احداث شده ويژه بانوان است.

عبداللهي با اشاره به بوستان فرامنطقه‌اي بهشت مادران گفت: اين بوستان با وسعت 20هكتار واقع در تپه‌هاي عباس‌آباد از طريق درختان، گياهان و بلندسازي كاملا استتار شده تا بانوان به راحتي بتوانند در اين مكان به استراحت و تفريح بپردازند.

وي ارتقا و بهبود كيفيت زندگي بانوان و خانواده‌ها در شهر تهران، سالم و شاداب‌سازي‌ محيط، توسعه تعاملات سازنده ميان بانوان متعهد و متخصص، ايجاد فضايي امن و ايمن جهت ارتقاي فعاليت‌هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و تفريحي بانوان، حفظ تعادل جامعه از نظر امنيت و آرامش رواني، ارتقاي زمينه‌هاي سلامت جسماني، رواني - اجتماعي بانوان و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، سالم‌سازي‌ و غني‌سازي‌ اوقات فراغت بانوان از طريق ورزش و فعاليت‌هاي جمعي، رفاهي و تفريحي را از اهداف اصلي احداث اين بوستان‌ها برشمرد. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: اين بوستان‌ها از ساعت 6:30 تا 20 در نيمه اول و تا ساعت 18 در نيمه دوم سال پذيراي بانوان است و در طول هفته توسط بانوان و در شب‌هاي پنجشنبه، جمعه‌ها و ايام تعطيل رسمي به‌طور خانوادگي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

کد خبر 370093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha