دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

با بسته شدن قرارداد اکران ۳ فیلم تازه برای نمایش عمومی در تابستان، از همین حالا می‌توان منتظر رقابت جذاب مهران مدیری و حمید نعمت‌الله برای فتح گیشه عید فطر ماند.

فیلم

به گزارش همشهري، هر چند اين روزها همه چيز زير سايه رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري قرار گرفته و حوزه فرهنگ مظلوم‌تر از هميشه به نظر مي‌رسد اما سينمادوستان بايد در انتظار يك تابستان گرم و رويايي باشند؛ جايي كه مهم‌ترين موعد اكران پس از عيد نوروز از راه مي‌رسد و از آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان، نمايش عمومي چند فيلم تازه در سينماهاي سراسر ايران آغاز مي‌شود.

  • ماجراي يك فيلم بحث‌انگيز

«رگ خواب» را شايد بتوان بحث‌انگيزترين فيلم كارنامه نعمت‌الله دانست كه نمايش آن در بخش مسابقه جشنواره سي و پنجم با واكنش‌هاي متفاوت و عمدتا متضاد همراه شد. فيلمساز تحسين‌شده كه اين روزها سرگرم به پايان رساندن مراحل پس‌توليد فيلم تازه‌اش «شعله» است، گرچه مانند گذشته خبرساز نيست اما مي‌تواند طيف علاقه‌مندان سينماي خود را همزمان غافلگير و سرخورده كند و اين ويژگي را شايد تنها نعمت‌الله داشته باشد.

رگ خواب داستان فروپاشي يك زن تنها را در دنياي امروز به غمناك‌ترين شكل ممكن روايت مي‌كند و در اين راه از بازي خيره‌كننده و بسيار زيباي ليلا حاتمي بهره فراوان برده است. ديگر نقش اصلي فيلم را كورش تهامي ايفا كرده كه اين روزها «آشوب» را روي پرده سينماها دارد. وجه مشترك رگ خواب و آشوب براي تهامي، استفاده از صدا و تبحر اين بازيگر در نواختن سازهاي مختلف است. ضمن اينكه نمي‌توان از موسيقي حيرت‌انگيز سهراب پورناظري و صداي بسيار گوشنواز همايون شجريان در رگ خواب و تاثير آن در جذب مخاطب سخن به ميان نياورد.

  • تلاش براي فراموش كردن گذشته

ديگر فيلمي كه براي اكران در عيد فطر آماده مي‌شود، «ساعت 5 عصر» مديري است. چهره طناز و محبوب مردم كه زماني سلطان طنز و كمدي بود، پس از چند ناكامي در شبكه نمايش خانگي به خانه خود يعني تلويزيون بازگشت و البته «در حاشيه» نشان داد او هنوز روي خط ناكامي گام برمي‌دارد. «دورهمي» تا حدودي چهره مديري را ترميم كرد و او با هوش سرشار خود تصميم گرفت از اين موقعيت براي نشستن روي صندلي كارگرداني سينما بهره ببرد.

ساعت 5 عصر در فاصله توقف پخش دورهمي در ماه‌هاي محرم و صفر سال گذشته مقابل دوربين رفت و انتظار مي‌رفت نخستين نمايش آن در جشنواره فجر سي و پنجم باشد. با اينكه فيلم مديري به هر دليل به جشنواره نرسيد اما خيلي‌ها منتظر اكران آن در عيد نوروز بودند. اين فرصت هم براي مديري و دوستان او از دست رفت و حالا ساعت5عصر در يكي از بهترين بازه‌هاي زماني سال روي پرده مي‌رود تا شايد ركوردهاي فروش را بشكند.

مديري كه در سينما برخلاف تلويزيون بيشتر نقش‌هاي جدي بازي كرده، نقش اول فيلم اول خود را به سيامك انصاري سپرد و البته تاكيد كرد قرار است مردم نقش اصلي ساعت 5 عصر را ايفا كنند. اگر تيزرهاي فيلم را ديده باشيد، شايد شما هم حق را به مديري بدهيد كه چند روز پيش در پاسخ به گلايه گوهر خيرانديش مبني براي بازي نكردن در ساعت 5عصر، به همين نكته يعني حضور پررنگ مردم عادي اشاره كرد.

  • آغاز اكران تابستاني از سوم تير

بر اساس آنچه غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش روز گذشته اعلام كرد، «کارگر ساده نیازمندیم» منوچهر هادي پس از «برادرم خسرو» احسان بيگلري در گروه کورش به نمايش درمي‌آيد. قرارداد اكران «ساعت 5 عصر» مهران مديري در گروه قدس پس از «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم بسته شده و «رگ خواب» حميد نعمت‌الله هم در گروه استقلال پس از «ویلایی‌ها» به كارگرداني منير قيدي روي پرده مي‌رود.

کد خبر 370170

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha